atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Alla goda ting är tre!

Publicerad 2024-10-02 08:33:50 i Atlasinvesto,

 
Så försvann vår indiansommar tillslut och hösten tog till fullo sin rättmätiga plats. Den senaste veckan har varit mer händelserik än vanligt rent ekonomiskt då jag både fått utdelning från Axfood, fått min lön, samt besked från LF Bank om en rekordåterbäring. Som sagt - alla goda ting är tre!
 
Om vi börjar med Axfood så kom deras andra utdelning för säsongen in på kontot den 25 september. Och lika snabbt sattes den i arbete genom att gå tillbaka in i nya aktier i Axfood.
 
Som kommunalanställd får jag lön den 27 varje månad och september var inget undantag. Den här månaden skulle den del av lön jag investerar in i H&M. Så blev det också och sparkvoten hamnade på starka 17 %
 
Som grädde på moset meddelade LF Bank om återbäring till sina kunder via ett litet kort sms. På deras hemsida kan man läsa följande "Det finns många fördelar med att vara kund i ett kundägt bolag. En av dessa är att när det går bra för bolaget, får du del av vinsten genom en återbäring. I år delar vi ut 150 miljoner kronor till våra kunder, den största återbäringen någonsin! I oktober kommer denna betalas ut till dig som kund och ägare." För min del blev det några tusenlappar extra som jag inte räknat med. Får se vad jag gör med dessa. Ska de in i portföljen eller gå till att dryga ut min vardagskassa i oktober? Besked om vilket kommer jag berätta om framgent. Njut nu av hösten och alla dess varma färger så ses vi snart igen!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela