atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Saving ratio february 2023

Publicerad 2023-03-03 08:08:00 i Atlasinvesto,

Februari gick ruskigt fort. Den var mild och den påminde under stora delar långt mer om vår än om vinter, något i alla fall jag uppskattade. Livet rullar på, barnen mår bra, och jobbet känns ok. När lönen kom var det inga konstigheter med hur den skulle hanteras. Jag följer bara "The Book" och fortsätter den resa jag sedan många år påbörjat. En resa som inneburit många lärdomar.
 
För att krydda starten på 2023 har jag testat en prova på period av Dagens Industri på nätet, vilket så klart ger en hel del intressant läsning. Och de artiklar, marknadsnytt och bevakningar (om bolag som jag har i portföljen) är av naturliga skäl lite extra kul att ta del av. Den här veckan har det varit en del om bland annat Handelsbanken, H&M och SEB.
 
För delar av den här lönen var största fokus på att fortsätta tanka aktier i Tele2. Sparkvoten landade in på 15 %, och det känns som jag lagt ribban för mitt investerande (det här året) på en rimlig nivå så här långt. En nivå som jag förhoppningsvis kan hålla under de flesta månader under 2023.
 
Avslutnings så närmar sig ju årets utdelningssäsong och för min del är det bankerna som är först ut. Det ska bli riktigt inspirerande att få börja placera portföljens "passiva inkomst", och genom det göra vad jag kan för att växa pengamaskinen mot nya höjder. Just det här att återinvestera utdelningen är en viktig faktor i min strategi som utdelningsinvesterare och som kommer att ge en fin "ränta på ränta" effekt på längre sikt, ju fler återinvesteringar av utdelningen jag gör. Och det är otroligt skönt att ha med sig denna fantastiska effekt på sin investeringsresa - en effekt som brukar kallas för "Världens åttonde underverk".
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela