atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvot juni 2022

Publicerad 2022-06-28 13:35:50 i Atlasinvesto,

 
Som jag nämnde i förra inlägget så blir det en något mindre sparkvot för junilönen. Detta då jag vill ha lite bredare semesterbudget och hoppas på en skön semester med mycket rekreation och livskraft.
 
Med junilönen på kontot så var det ganska enkelt var sparkvoten skulle placeras. Det blev mestadels i H&M och den totala sparkvoten landade på 10,50%. Det här är en ganska offensiv sparkvot för att vara inför semestern MEN jag får försöka skära någon annanstans i sommarbudgeten.
 
Imorgon är det den 29 juni och X-dag för Castellums andra utdelning om 1,90 kr. Och den 5 juli "kashingar" det till ett antal tusen på kontot. Den 29 juni är det också dags för H&M att lämna rapport för det andra kvartalet. Ska bli intressant att se hur den tas emot av marknaden.
  
Nä nu ska jag gå en sväng på stranden, stanna till en stund vid bryggan och se ut över det glittrande havet. Sedan ska jag gå bort till ett mysigt litet strandhak här i närheten och köpa mig en iskall pilsner. Nu är det semester 2022! Skål på er!!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela