atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Två e-mål för 2021 uppnådda!

Publicerad 2021-09-12 13:15:00 i Atlasinvesto,

 
Efter en röd dag på Börsen valde jag i fredags att köpa ytterligare aktier i Axfood. Därmed har jag uppnått den årskvot av nyinköp i bolaget som jag satt upp. Och det slutar inte där!
 
I början av året skrev jag som vanligt ner en inköpslista över hur många nya aktier i varje innehav som jag MINST ska köpa in under 2021. Med fredagens inköp av AXFO-aktier har nu också detta mer övergripande finansiella mål realiserats; jag har alltså nu ökat med minst det antal aktier i varje bolag i portföljen som jag siktade mot när året började.
 
I praktiken innebär det nu att samtliga av mina kommande inköp blir som en ren bonus - krydda till portföljen! Q4 blir alltså nu snarare ett kvartal där jag kan bygga upp portföljen inför 2022; bygga den så stor och stark som det bara går - utifrån mina förutsättningar. Så att (förhoppningsvis) både värdeökningen och utdelningarna kan komma att maximeras. 
 
Jag har också börjat fila på en liten nyhet inom mitt sparande och investerande. En tanke som vuxit i mig på sistone och som jag nu börjar bli alltmer öppen för. Vad detta innebär kommer jag snart att presentera. Resan den fortsätter...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela