atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvot september 2021

Publicerad 2021-09-29 08:02:00 i Atlasinvesto,

 
Det sägs att små steg i rätt riktning kan visa sig vara det största steget i ditt liv! Jag tror sparkvoten är just sådana små steg. Små steg i form av sparande och investerande som på sikt kan få otroligt stor importans i ens liv. 
 
När man bygger en portfölj, ett kapital, eller pengamaskin på en "Svensson lön" så känns det ibland som om det iiiiiiiiinte händer så mycket. Men det är den ackumulerade effekten som över tid skapar magi. En magi som dock inte sker av sig själv utan den behöver just tid och tålamod för att kunna uppenbara sig alltmer i framtiden.
 
Med det sagt väljer jag att gneta på med mina "små steg"; alltså med min sparkvot. Och den här månaden blev den riktigt bra dessutom, med mina mått mätt. Jag investerade enligt planen i både Handelsbanken och SEB. Och när köpen var exekverade landade jag på en sparkvot kring drygt 38 %. SEB har förövrigt seglat upp och blivit mitt största innehav och är inne i en fin trend.
 
Så kom ihåg att även om dina ekonomiska steg kan upplevas som små - är de bara i rätt riktning ha tålamod och ge det tid - för bortom krönet väntar sannolikt något gott och bra på dig! Dessutom är hela processen otroligt lärorik och utvecklande. Resan den fortsätter...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela