atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Utdelning 6 & 7 har landat!

Publicerad 2021-10-02 09:51:00 i Atlasinvesto,

 
Då har jag fått in årets andra utdelningsomgång från Axfood och Castellum. Ett mycket varmt och välkommet höstkapital! Ni undrar förstås vad jag har gjort för pengarna? Svaret på den frågan kommer ni få i det här inlägget!
 
Ni som följt mig vet nog vad jag gjort. Kan ni gissa? "Har du återinvesterat varenda krona Atlas?", så klart jag har!! Och vad har jag då köpt? Eftersom Handelsbanken ska dela ut en extrautdelning har jag valt att köpa mer i den, och även i SEB då jag tror och hoppas att de kommer göra något liknande.
 
I och med dessa inköp har jag redan i september köpt så mycket bank (både för sparkvot och utdelningar) att 2022 års inköpskvot i både SHB och SEB börjar närma sig. Därmed blir det mindre fokus på bank under resten av året och mer i mina andra innehav.
 
För nästa lön kommer till exempel blickfånget vara på H&M (som i och med torsdagens besked om att dela ut) blir portföljens sista innehav att ge en ordinarie utdelning under 2021. Den utdelningen kommer definitivt att återinvesteras tillbaka rakt in i H&M! Detta fashion brand som beskriver sin affärsidé som "Mode och kvalitet till bästa pris på ett hållbart sätt." En beskrivning - och ett förhållningssätt - som ligger helt rätt i tiden. Tack vare att H&M nu sannolikt väljer att dela ut (ska ju först klubbas igenom den 28 oktober på extrastämman) så kommer jag också bryta ny utdelningsmark!!! 2021 kommer att bli ett historiskt år då jag nämligen nu - efter ett halvt decennium - kommer lyckas passera minst 80 000 kr i utdelningar under ett och samma år. 
 
Uttrycket "Ting tar tid" som myntades av Piet Hein har varit en av mina ledstjärnor genom hela min privatekonomiska resa. Låt det få ta sin tid Atlas, men fortsätt så kommer resultaten att visa sig. Och det är just vid dessa tillfällen och stunder när jag passerar olika milstolpar, delmål eller bryter ny mark, som gör att resan med Atlas Investo AB är så otroligt spännande och givande att göra. En resa som ger mig livskraft men också tillförsikt om att jag gör vad jag kan för att förvalta min privatekonomi på bästa sätt. Med de - förhoppningsvis inspirerande orden - önskar jag er alla en riktigt trevlig och mysig helg! Och kom ihåg...resan den fortsätter...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela