atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Investerat ännu mer i H&M-aktier!

Publicerad 2021-10-10 00:42:23 i Atlasinvesto,

 
Trots en bra rapport och nyheten om att dela ut 6,50 kr har H&M-aktien sjunkit. Aktien har förvisso befunnit sig i en lätt sjunkande trend under de senaste månaderna. Jag kopplar det till (väl??) olika makroekonomiska faktorer och coronaeffekter. 
 
Oavsett vilket så valde jag under fredagen att tanka ytterligare aktier i bolaget. Det blev 250 st den här gången och därmed höjde jag årets totala utdelning med 1625 kr. Kaboom!!
 
H&M är just nu mitt femte största innehav och har ett som jag ser det intressant postcorona läge där deras marknader runt om i världen öppnar upp sig allt mer. Det ska bli spännande att se hur 2022 kommer att utveckla sig för bolaget.
 
Om nu världens alla coronavaccin (en gång för alla och förhoppningsvis för vår hälsas skull) gör att det blir lite mer salutugen balans i vardagen, så kommer människor i allt större utsträckning också börja shoppa igen. Och efter några år av restriktioner och förbud ter sig (tror jag) möjligheten att återigen fritt få gå ut i fysiska butiker och titta på, känna på och prova kläder som rena Gröna Lund! Postcorona kan helt enkelt bli en revivel för detaljhandeln och de fysiska butikerna de kommande kvartalen och året/åren.
 
Hursomhelst så kommer jag att fortsätta köpa mer H&M när lönen kommer och drygt en vecka senare rasslar det till på kontot. Det blev alltså en fin utdelningshöst tillslut vilket känns riktigt kul och som ett bra avslut inför det nya året.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela