atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvoten november 2021

Publicerad 2021-11-30 00:22:00 i Atlasinvesto,

 
Den näst sista sparkvoten 2021 för Atlas Investo kan nu fastställas och hamnar inom rimlighetens zon, och inköpen blev helt enligt Masterplanen. Det har varit lite svajigt på börsen de sista dagarna. Mestadels med anledning av oron inför Omikron, vilket ju inneburit att priserna på aktierna varit lite tillbakapressade och också gjort att det blivit en liten sättning i portföljen.
 
Som långsiktig investerare spelar detta inte så stor roll och det är helt naturligt att det går upp och ner på börsen. Min strategi innebär och bygger dessutom på att jag köper aktier genom både dippar, platåer och toppar; min modell innebär time in the market i stället för timing the market.
 
Mitt senaste inköp till Atlas Investo var Investor vilket också var det bolag som jag köpte mest av för sparkvoten den här gången. Det är utan tvekan motiverande med ett nytt innehav och mitt mål är att bygga upp en större position i Investor inför våren 2022. För närvarande är bolaget mitt minsta kärninnehav.
 
Den här månade blev sparkvoten 17 %, alltså lite under målsättningen om 20 %. Men det är sista lönen inför julen och det är min erfarenhet att det brukar rulla lite extra utgifter just kring den här mysiga högtiden... Jag är för övrigt nästan klar med inköp av julklappar till Athena och Amadeus genom ett antal välregisserade klick under Black Friday helgen. Nu ska jag bara kirra något till Alice med så är jag helt klar. Tror det blir en ryggmassage.
 
"Är du nöjd med dina investeringar den här månaden? Och hur går det med julklapparna?"
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela