atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Så investerar jag den här månaden...

Publicerad 2021-05-26 22:32:45 i Atlasinvesto,

 
Det börjar dra ihop sig till lön och jag sitter som vanligt i efterhand och tittar på Uppesittarkväll med Niklas och Albin. Alltid lika roligt att se, att lyssna och att inspireras av deras innehåll. Bra intervjuer med samtliga fyra gäster, bäst och mest intressant tycker jag intervjun med Skistars VD Stefan Sjöstrand var.
 
Axfood
När det gäller mitt fokus den här månaden så ligger det på att köpa mer i framförallt Axfood. Just Axfood är det av mina innehav där jag ännu inte nått mitt uppsatta mål för hur många nya aktier jag ska köpa in under 2021. Men i och med den här månadens kommande inköp så är jag ett steg närmare det målet. 
 
H&M
Läste på Privata Affärer att familjen Persson via ägarbolaget Ramsbury Invest ännu en gång tankat aktier i H&M. Den här gången blev det drygt 1 000 000 aktier till ett värde av 224 miljoner kronor som köptes in den 20 och 21 maj enligt Finansinspektionens insynsregister. Eftersom jag har H&M som ett av mina kärninnehav, och eftersom jag gillar stora starka ägare i mina innehav, så ser jag Perssons köpvilja som positivt. 
 
Lite onsdagstankar...
Har faktiskt börjat blicka lite längtande mot den analkande semestern och dagdrömmer mig bort till julis varma kvällar när jag är ute vid sommarstugan. Där brukar jag sitta i en solstol på bryggan och blicka ut över havet. I handen håller jag en iskall lager samtidigt som måsarna skriar och vattnet glittrar vackert i kvällssolen...
 
Saker som jobb och blogg är för mig inspiration. Men semestern...den är inget annat än sann rekreation! Och just balansen mellan inspiration och rekreation är en viktig del för mig på min resa genom livet. Jag har insett det nu.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela