atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Den goda kollegan!

Publicerad 2021-06-20 11:00:00 i Atlasinvesto,

 
Det finns kanske få saker som ger oss människor en sådan inre styrka som en god kollega. Ni vet en sådan styrka (och kollega) som gör att inget känns omöjligt. Jag har haft turen att under mitt yrkesliv fått arbeta med ett antal av dessa gyllene kollegor. Och just nu har jag en "kollegornas kollega" vid min sida. Hennes namn är - Aviana!
 
På min arbetsplats (en skola) står vi inför en väldigt omfattande organisatorisk förändring. En utmaning som nog skulle få många luttrade pedagoger att tveka på om det verkligen kan bli bra. Och jag tvekar också. Men...det är i allt det här, i förändringens kraftiga och oroliga vindar, som en stark, driven och trygg kollega kan påverka allt! Ja hon påverkar hela min syn och hela min upplevelse av vart vi är på väg. Utan min kollega vore jag mer uppgiven (omotiverad, frustrerad?), men med henne vid min sida är jag plötsligt hoppfull och känner både mod och tillförsikt.
 
Det som bland annat gör att allt känns möjligt (och ger mig just hopp, mod och tillförsikt) är att vi möter den här förändringen tillsammans som ett strarkt och tryggt team - Team Atlas och Aviana! Steg för steg lägger vi successivt upp vår plan för att hantera och möta denna ganska omvälvande omorganisation. Vad som också händer är att med Aviana blir jag otroligt lösningsorienterad! Jag liksom ser hur den där första tunga tegelstenen (den nya organisationen) en vacker dag kommer att bli en fantastisk katedral som pekar högt mot skyn... Med Aviana vid min sida dyker jag alltså rakt in i de gigantiska vågorna som väntar oss. Utan henne hade jag stått ängsligt kvar en bit ut i havet och slagits omkull av samma vågor...åtminstone är det så jag känner det. Vad jag försöker säga är att en god kollega kan vara så avgörande för om du kommer att segla till havets slut eller förlisa någonstans på vägen. Det där med att lyckas och misslyckas med arbetsuppgifter ligger inte sällan i yttre faktorer, som exempelvis en kollega som inte ger 100 %.
 
Jag kan bara hoppas att Aviana, min "wingmate" och kollega på jobbet, ser på mig med samma ögon och med samma tilltro. Att också jag är som ett motiverande och stöttande segel genom utmaningar och möjligheter. Att också jag är som en stor och blinkande fyr någonstans vid havets slut som visar på vägen och skänker trygghet - och mod - att segla både ljusa och vackra hav, som mörka och stormiga. Helt enkelt: en god kollega...
 
På vilket sätt har kollegor genom livet stärkt dig i din yrkesroll? Vad hade de för egenskaper som lyfte dig till att bli ditt absolut bästa? På vilket sätt kompletterade ni varandra?
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela