atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Snart dags igen!!

Publicerad 2021-02-22 17:39:00 i Atlasinvesto,

 
En rolig del av att bygga en pengamaskin är att varje månad kunna sitta och planera inför lönen och månadens inköp. Det är definitivt en härlig vana att när lönen närmar sig scanna av börsen och portföljen och förbereda nya investeringar. 
 
Oftast har jag koll på vilket/vilka bolag som det kan vara aktuellt att fylla på i. Ibland är det kanske en oväntad sättning i något av bolagen som gör att man reviderar i inköpsplanen. Den här månaden är det dock inget som talar för detta. Vilket innebär att jag kommer att koncentrera mig på bank igen. SEB har börjat återhämta sig något medan Handelsbanken fortfarande står och stampar kring 87 kr.
 
 
I och med detta kommer jag köpa mest i Handelsbanken då jag upplever aktien som mer köpvärd i dagsläget. Som ni ser i grafiken ovan (hämtad från Avanza) över Handelsbankens aktie, så ska det gröna lodräta strecket helst börja vandra lite mer åt höger framgent. 
 
Ni som följt med mig på resan vet att inget jag skriver när det gäller aktieköp ska ses som några som helst rekommendationer. Med tanke på att jag tankade rejält med H&M när de stod i över 300 kr så förstår ni ju varför... Nej jag redovisar endast mina tankar kring varför jag eventuellt investerar som jag gör för att (för egen del) kunna reflektera och utvärdera i efterhand. 
 
Det är vecka 8 och Sportlovet är här. Jag kommer att vara ledig delar av lovet och tänker hitta på en del mysiga och roliga saker med Athena och Amadeus. Det är i alla fall planen. Mer om det i något kommande inlägg.
 
Har ni spanat in några aktier som ser lite extra köpvänliga ut inför löning? Eller följer ni en redan nedskriven plan? 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2021-02-23 13:35:50

Jag köper lite Essity och lite Tele2, men har inte så mycket över för sparande den här månaden.

Hoppas ni får ett fint sportlov!
Mvh Louise

Svar: Hej Louise!
Jag gillar Essity.

Ska bli riktigt skönt med lite sportlovsmys!

Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela