atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Så hur blev hemestern 2020?

Publicerad 2020-09-15 08:42:47 i Atlasinvesto,

 
Som ni vet satte jag upp en del mål och förhoppningar inför årets semester. Främst för veckorna med Athena och Amadeus. Så hur blev det nu? 
 
Några av målen var att mina barn skulle få stå på den vita stranden i Falsterbo och förundras. Vandra på Brösarps gyllene backar. Att de skulle få träffa så många av mina vänner och deras barn som möjligt. Få springa i Kungsparken i Malmö. Få sitta under en palm på Tropical Beach i Helsingborg. Dricka nybryggd äppeljuice på Kiviks Musteri. Få se på den magiska utsikten vid Ales stenar. Och uppleva Kameler och Servaler på Djurparken i Ystad... 
 
Jag nådde inte alla mål men det blev en jättefin hemester. Och barnen var nöjda, vilket för mig var det allra viktigaste. Här kommer några Golden Moments från årets härliga hemester med Athena och Amadeus:
 
- det blev en dag under en palm på Tropical Beach i Helsingborg. ✔️
- det blev (inte Kungsparken) men i stället en eftermiddag i Folkets Park i Malmö, med bland annat popcorn och minigolf på deras mysiga äventyrsbana. ✔️
- det blev två olika utflykter till två av mina vänner och lek med deras barn. ✔️
- det blev en fantastisk heldag på Ystad Djurpark, där vi träffade på allt från Lemurer, Strutsar, Zebror, Servaler och (hör nu!) ett mycket uppskattat hopptorn av hö där man också fick landa i hö. ✔️
- det blev (under en regnig eftermiddag) timmar av lek på Leo's lekland i Helsingborg. 
- det blev dessutom att vi under en weekend hälsade på hos en vän i deras sommarstuga och fick där några helt underbara sommarkvällar vid havet, där barnen badade och vi grillade tillsammans i solnedgången (Atlas med en kall IPA i handen)... 
 
Allt som allt blev det en underbar semester med bra stämning som gav mer energi än den tog - vilket väl är ett bra kvitto på en skön hemester? Men framförallt så blev semestern 2020 underbara minnen och upplevelser som kan bäras med i mitt och barnens hjärtan, för alltid... 
 
"Vad blev ditt Golden moment under semestern 2020?" 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela