atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Återinvesterat all utdelning!

Publicerad 2020-09-26 08:00:00 i Atlasinvesto,

 
Så kom till slut u-t-de-l-n-i-n-g! Det är Axfood och Castellum som levererat sin andra utdelning för året. I mitt förra inlägg resonerade jag om mina alternativ för hur utdelningarna kan placeras och jag valde att exekvera mitt tredje alternativ.
 
Det tredje alternativet var att köpa mer i Axfood. Och därmed har jag nått årets inköpskvot i Axfood. 
 
Det innebär också att jag nått målet i samtliga mina bolag för 2020. Alltså att jag köpt in det antal aktier i varje innehav som jag haft som målsättning att göra när jag ritade upp kartan i slutet av 2019. 
 
Fredagens inköp innebär också att jag (på nytt) återinvesterat varenda krona av årets utdelningar. Vilket för mig är en av de viktigaste faktorerna för att detta projekt - Atlas Investo - ska kunna nå så högt som möjligt.
 
Och just en obeveklig disciplin i att återinvestera utdelningarna är en av grundpelarna i min Masterplan. En disciplin som jag hoppas ska ha gått i arv och anammats av Athena och Amadeus den dag de ska förvalta det här vidare...
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela