atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sparkvoten november 2020 & lite tankar...

Publicerad 2020-11-28 01:05:00 i Atlasinvesto,

 
 
Klockan 09:00 fredag morgon öppnade börsen. Kl 09:01 hade månadens inköp på Avanza gjorts. Det blev återigen fokus på bank. Främst på Handelsbanken som dessutom väger minst i portföljen just nu.
 
Sparkvoten blev 20 % vilket jag är väldigt nöjd med. MEN det kommer dock kräva att jag seglar decembers utgiftshav med enorm precision. Vi går in i december och en annalkande jul vilket brukar innebära en hel del extra utlägg. Men men, jag ska göra vad jag kan för att hålla budgeten (eller åtminstone inte spränga den fullständigt...).
 
Alltid roligt att läsa i DI att giganter som Goldman Sachs och J P Morgan i veckan höjt sina riktkurser för H&M, ett av mina kärninnehav. Under flera år har ju dessa giganter, och övriga etablissemanget sänkt H&Ms kurs, vilket som aktieägare är tråkigt att läsa även om fog funnits. Men vinden har kanske börjat vända... Jag sitter kvar i H&M-båten - oavsett riktkurser - med tillförsikt om en god framtid. 
 
DI hade även en artikel där åtta börsexperter fick ge sina börstips inför 2021, vilka aktier de trodde på. Av dessa proffs trodde en på H&M och en på banksektorn. Låter ju intressant för Atlas Investo. Man kan ju alltid hoppas att de får rätt då det definitivt skulle boosta min portfölj. Artikeln kan ni läsa här
 
Jag hoppas ni är nöjda med era investeringar den här månaden. Resan den fortsätter. Och även om 2020 börjar närma sig sitt slut, är det lika säkert som att solen går upp imorgon, att ett nytt år står redo att ta emot oss. Hon väntar där borta vid horisonten. Och vem vet vad hon har för planer? Men jag har lagat delar av mina segel på "The Atlantis" och så smått börjat förbereda mitt mindset för ett nytt äventyr - ett nytt år - på det hav jag kallar för "Livets Hav". Och jag hoppas ni seglar med mig.
 
Det blir kanske mitt sista år här i bloggosfären, då mitt mål är att avsluta bloggen efter inlägg nummer 500. En bloggresa som varit både hård, helande och härlig. Faktiskt! Så här är det: ni fanns där ute i sfären när jag var nere för räkning då Aurora valde att lämna mig. Och jag vet att ni kommer finnas kvar den dagen jag går vidare, när jag skrivit mitt sista inlägg, vilket känns skönt. Jag hoppas ni förstår att ni betyder något? Att ni gjort skillnad i en människas liv. Era tankar, ert stöd, era ord, er närvaro. Det finns något djupt och innerligt mänskligt i att kommunicera via skriven text till medmänniskor. Tack för att ni finns därute, "Wherever you are...". 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela