atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Portföljvärden sjunker ibland som en sten...

Publicerad 2020-03-04 22:04:58 i Atlasinvesto,

 
Då det blåser som mest, blir din investeringsfilosofis ultimata test. Det är lätt att ha tilltro i goda tider, men kanske inte när börsen svider.
 
Efter en lång tidsperiod där portföljvärdet varit "all time high" med jämna mellanrum har den senaste tiden varit en hänsynslös slakt.
 
Portföljen har dykt som en sten i havet. Ett antal hundratusen. Men jag är snarare fascinerad än orolig. Så här är livet på börsen. Take it or leave it. Bolagen i portföljen är stora och starka det är därför jag äger dem. 
 
Jag lutar mig mot den samlade historiska kunskap om börsen som finns. Stora ras, sättningar och oro kommer med jämna mellanrum. Som den utdelningsjägare och investerare jag kommit att bli dyker jag ner i djupet med stenen. I stark tilltro om att den stenen kommer att nå botten och sakta, men säkert, börjar flyta upp mot ytan igen. 
 
Lite som vi människor gör. Vi faller ibland men reser oss oftast upp igen. I alla fall om vi ska tro historien... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2020-03-05 16:22:21

Exakt!

Svar: Sen kan man ju aldrig veta. Men så känner jag.
// Atlas
Atlas Investo

Postat av: Slimis

Publicerad 2020-03-05 19:06:10

Så sant. Efter regn kommer solsken :-)

Mvh Slimis

Svar: Om vi ska tro på historiska fakta. Vilket Syding & Svahn har ett intressant podavsnitt om i sin podcast Outsiders avsnitt 102.
// Atlas
Atlas Investo

Postat av: Två Månadslöner

Publicerad 2020-03-06 18:32:09

Helt rätt! :) Och -10% är ingenting egentligen efter +35% ökning under 2019...

Svar: Håller med dig.
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela