atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Bloggen fyller 350 inlägg!

Publicerad 2020-03-07 23:57:00 i Atlasinvesto,

 
Efter att bloggat i snart fem år kan jag konstatera att jag i och med det här inlägget skrivit 350 stycken inlägg. Och när jag ser tillbaka så har det varit en väldigt givande resa.
 
Och just idag är det extra roligt att skriva detta inlägg då jag under kvällen njutit av Melodifestivalen i soffan med Athena och Amadeus. När den stora finalen var över så stod min favoritsång Move, med The Mamas, som vinnare! Det känns så otroligt roligt att låten verkar fått svenska folkets gensvar. Nu åker vi till Rotterdam och bestiger det där vackra berget. Det är dags att visa Europa den rätta vägen - kärlekens och gemenskapens väg! Grattis och stort lycka till önskar Atlas Investo The Mamas! 
 
Börsen fortsätter att dyka och vara väldigt volatil. Men om du är trygg i din placeringsstrategi spelar börsens nervositet egentligen mindre roll. Och även om vår ekonomi är viktig, är vår hälsa ännu viktigare. När ens hälsa börjar dyka hjälper det inte att börsen tjurar på.
 
Jag träffade en gammal bekant som precis insett det. Hans hälsa har från ingenstans börjat vackla. Från att varit stark och aktiv har han sedan några plötsliga fall (då han gått och svimmat och slagit i marken) blivit smärtsamt påmind om sin dödlighet. Nu väntar han efter omfattande undersökningar på besked från sjukhuset om vad som kan ligga bakom. Hans blick och skörhet när han berättade gick inte att ta miste på. Som sagt av alla sekundära ting är pengar viktigast, men av de primära tingen är vår hälsa det viktigaste...
 
Jag kommer att fortsätta skriva på den här bloggen ett tag till. Men för varje skrivet inlägg så närmar jag mig slutet. Mitt mål är att skriva 500 inlägg. Sen tar vår resa tillsammans slut. Hur långt jag kommit i min ekonomiska expedition då, vid inlägg femhundra, återstår att se.
 
Jag hoppas i mitt sista inlägg kunna skriva att jag gjort så gott jag kunnat ekonomiskt. Att jag har min hälsa i behåll. Och att jag kan se tillbaka på den här perioden av mitt liv med hopp och tilltro. Att jag också känner att bloggen blev till en del av mitt arv till barnen, att bloggen visar upp en del av mig som jag en dag kan ge dem.
 
Men kanske ännu viktigare - på ett högst personligt plan - är att jag lämnar bloggandet med nya mål och nya äventyr i sikte när jag så småningom för sista gången seglar ut från bloggosfärens trivsamma hamn. Att jag lämnar den här fasen av mitt liv med livskraft! 
 
Okej, än så länge är det bara 350 inlägg skrivna. Många tankar, planer och reflektioner ska ännu avhandlas. Många ekonomiska mål ska passeras och firas. Och att göra det tillsammans med er andra i detta Bloggoversum är och har varit både inspirerande och lärorikt. Stort tack för att ni finns där ute. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: drommaren

Publicerad 2020-03-08 09:15:37

Hej Atlas.
När har du bestämt dig för att det ska bli just 500 inlägg?

Vad trist att höra att du ska sluta så småningom då jag uppskattar dina inlägg, men härligt att du satt upp egna mål.

Tyckte det du skrev om barnen var fint, att de får ett arv via bloggen - en ögonblicksbild från nu.

Men fortfarande 15 inlägg kvar att se fram emot!

Svar: Precis som varje resa har en början har den också ett slut. Jag tror att bloggen kring 500 inlägg uppfyllt sitt syfte. Tack för dina fina ord Drömmaren!
Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Postat av: Slimis

Publicerad 2020-03-09 18:30:35

Hej Atlas och grattis till 350 inlägg. Får hoppas du inte uppdaterar alldeles för ofta om du ska sluta blogga vid 500 inlägg :-) Alltid kul att läsa din blogg ska du veta.

Ha en bra dag.

Mvh Slimis

Svar: Tack Slimis.
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela