atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En vacker plan i planen

Publicerad 2020-02-21 08:31:44 i Atlasinvesto,

 
För mig är en stor del av glädjen med att spara och investera, alla de stunder jag får planera inför min finansiella framtid. Alla de stunder där jag bestämmer mig för hur kapitalet, lönen, vinsten och utdelningarna ska placeras i mitt stora projekt.
 
Nu senast satt jag på en bänk i solen på en myllrande plats med min älsklingsmusik i hörlurarna. Ofta finner jag ro i myllret, där är jag som ett löv i regnskogen.
 
Omgiven av ett vårlikt solsken och en snäll vind skissade jag ner en plan i planen för de kommande två månaderna. Med siffrorna på plats lägger sig det pussel jag bygger och blir på så sätt både synligt och tydligt. En fiskmås skriker till och lyfter mot den blå himlen. 
 
Jag reser mig och likt ett löv som vilar på flodens ström flyter jag iväg bland myllret. I gatuhörnet som jag lämnar bakom mig spelar två trubadurer med glittrande ögon och innerlig energi en vacker tolkning av Stevie Nicks "Bella Donna". De både kvinnornas stämsång fyller mig med en skön känsla av att allt kommer bli bra. Snart börjar jag på min gamla arbetsplats igen...min resa fortsätter. Både den ekonomiska men framför allt - livets! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela