atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En trygg röst har lämnat

Publicerad 2020-04-16 09:18:06 i Atlasinvesto,

 
Adam Alsing har gått bort. Med sin unika personlighet har han fyllt radio och TV under 30 år. Det som gjorde honom omtyckt tror jag var hans sangviniska framtoning blandat med värme, engagemang och kompetens. Jag läste nånstans att han var en unik kombinationen av djup och bredd, av intellektualism och omfamnande underhållning. 
 
Alsing kändes som en kameleont som inom media kunde röra sig i stort sett överallt. Att han var allmänbildad visade han om och om igen i NRJ Morgon med Adam Alsing där lyssnare varje dag kunde utmana honom i "Vinn Adams pengar". Där Adam väldigt sällan förlorade. 
 
Under en period på nya jobbet, då jag körde väldigt mycket bil, lyssnade jag kontinuerligt på ovan nämnda program. Adam kändes nästan som en polare i etern. Jag har alltid gillat hans trygga och empatiska förhållningssätt. Han kändes genuin och fantastiskt kompetent och driven. 
 
Livet tar slut det vet vi alla. Men i dessa Covid-19 tider är det extra uppenbart och närvarande. Jag kommer att sakna Adam Alsings röst i radion. Hans tomrum i media kommer ingen lättvindigt kunna fylla. Och i den period som Sverige befinner sig i hade Adam Alsing en viktig roll att spela. Den som tryggt och faderligt fanns där varje morgon och liksom spred känslan av att allt kommer bli bra tillslut. Tack för allt Adam! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela