atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Atlas Investo fyller år - 300 inlägg!!

Publicerad 2019-09-03 20:31:00 i Atlasinvesto,

 
Det var den 21 maj 2016 som jag började blogga. Som jag skapade mitt "investerings alter-ego" Atlas Investo. Vissa kanske tycker att man inte borde vara anonym men min blogg är ett filosofiskt och ekonomiskt testamente. Och Atlas är den som får föra fram budskapet. Jag finns där så klart hela tiden vid hans sida. Och på den vägen är det. Drygt tre år har gått och just nu läser ni mitt 300:e inlägg. Varmt välkomna! 
 
Dagen till ära är portföljen all time high! Viket innebär att den andra miljonen närmar sig allt mer. Kommer snart ett inlägg om den biten. 
 
Det är väldigt roligt att få vara en del i bloggosfären! Att få stöta och blöta idéer och tankar omkring privatekonomi och personlig utveckling. Men även inspireras av andras lärdomar och strategier längs med vägen. Att få olika perspektiv. Det är viktigt. 
 
Jag hade ett samtal med en nära vän häromdagen som undrade "Hur länge tänker du blogga Atlas?". Helt ärligt tänker jag inte så mycket på det. Livet behöver fyllas med saker som väcker livslust. Att blogga är för mig en sådan sak. Precis som det är livslust för mig att läsa omkring mina bolag eller om makrohändelser i vår värld. Eller att hälsa på nära och kära. Eller att sitta å mysa med min kära flickvän. Ja ni vet.
 
En tanke som slått mig på sista tiden är att det vore roligt - lite livslust - att få träffa några av er bloggare som jag följer "in real life"! Att över en kaffe eller öl sitta å tragga aktier, sparande, investeringar, livet ja vad som helst. Det hade ju fått bli med masker på eftersom många av oss är anonyma. En lite kittlande tanke som kanske blir sann någon gång. 
 
Min grundtanke med bloggen var och är fortfarande att försöka berätta historien om hur jag med hjälp av mina strategier försöker bygga upp något. Hur jag helt själv genom beslut efter beslut sätter segel i en riktning (förhoppningsvis) framåt där jag sedan försöker hantera utmaningar och möjligheter varefter de kommer under resans gång. Och det är inte alltid en så lätt resa. Sen kryddar jag med mer personliga inslag för att ge lite kött och blod till bloggen. 
 
Och även om vissa resor kan förefalla svåra, krävande och kostsamma stämmer nedanstående ord och citat så väl in i hur jag känner. Orden blir till hopp om att våga gå sin egen väg - att fortsätta resan - och att våga lyfta med mjuka men kraftfulla vingslag mot den blå himlen... 
 
"The only impossible journey is the one you never begin." Anthony Robbins
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2019-09-04 16:11:41

Grattis till 300 inlägg! Visst är det kul och skönt att kunna skriva av sig då och då?

Hoppas du fortsätter skriva många många fler inlägg!

Hälsningar Louise

Svar: Tack Louise!
Gillar förresten ditt senaste inlägg "Effekter av öppenhet". Kvickt och tänkvärt!

Mvh,


Atlas
Atlas Investo

Postat av: Slimis

Publicerad 2019-09-04 20:21:30

Hej Atlas.

Grattis till dina 300 inlägg.

Alltid lika inspirerande att läsa din blogg. Har följt din resa bra länge och jag kommer fortsätta följa den. Riktigt imponerande att du närmar dig din andra miljon. Det går lite snabbare med tiden så länge börsen överlag går bra.

Fortsatt lycka till på din resa. Jag är med dig även framöver.

Mvh, Slimis

Svar: Tack Slimis!
Vad roligt att höra dina tankar om mig och bloggen. Du är faktiskt en av två bloggar jag följt längst och som fick mig sugen på att själv börja blogga. Lundaluppen var den andre.

Mvh,


Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela