atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Nästa stora mål - 2 miljoner kronor!

Publicerad 2019-10-24 11:37:45 i Atlasinvesto,

 
Mitt nästa stora finansiella mål, för portföljen, är att nå ett värde av minst 2 000 000 miljoner kronor. Det ligger alltmer inom "The Zone Of Possibility". Jag börjar nästan se den!! 
 
När allt på allvar började för snart 5 år sedan kändes den summan - 2 000 000 kr - orealistisk och väldigt långt borta. Jag tror inte ens tanken då slog mig att jag själv skulle kunna bygga upp och skapa en portfölj värd miljoner inom en tidsram av 6 år. 
 
Och varför skulle jag egentligen gjort det? Varje resa börjar med en tanke. Min tanke då var att nå en miljon kronor! En väl så bra tanke och som gett mig så mycket annat på vägen. Som det så ofta är med en personlig "resa" så utvecklas du, du växer med uppgiften - det är oundvikligt. Gamla horisonter lämnas bakom dig och nya föds i fjärran. Gamla mål kan hjärtligt firas av och nya mål hoppfullt skrivas ner. 
 
 
Att bokstavligen skriva ner ett mål kan ge målet mer kraft och bäring! Målet blir verkligt! Inte bara en kort ljusglimt i den oändliga ibland drömska sfär av tankar och aktivitet som utgör vårt medvetande. Därför skriver jag nu ner mitt mål även här på bloggen, så att det blir gripbart för mig. Och ett dokumenterat minne till mina barn Athena och Amadeus. Pappa Atlas börjar få igång det här projektet!! 
 
Visst det är en bit kvar till den där andra miljonen. Men nu börjar jag på allvar få vittring! Det är faktiskt - just nu - kortare dit än det någonsin varit i hela mitt liv. Mycket tack vare att portföljen är upp över 400 000 kr sen årsskiftet.
 
Och har jag bara hälsan i behåll når jag nog miljon nummer två fortare än jag trott vara möjligt. Tack vara mitt beslut (för snart fem år sedan) att börja investera och spara målmedvetet. Sådan är vägen till morgondagen. Den går relativt fort och den stoppar inte för något eller någon. Så det gäller att använda tiden väl och att ha tålamod. 
 
 
Tiden är en kraftfull entitet i vårt hörn av universum. Som Leo Tolstoy en gång så träffande lär ha uttryckt sig:
 
"The two most powerful warriors are patience and time." 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Slimis

Publicerad 2019-10-25 19:37:58

Hej Atlas. Kul att du närmar dig 2 miljoner. Det går fort nu när börsen gått så pass bra som den gjort i år. Fortsatt lycka till nu framöver . Jag följer din resa med stor spänning :-)

Mvh Slimis

Svar: Tack Slimis! Börsen har verkligen varit en riktig Ferdinand i år och jag tror inte det är över än. Även om Brexit och Trump kan få den att hicka till något med jämna mellanrum.
// Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela