atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Mikrostrategier!

Publicerad 2019-10-04 12:20:00 i Atlasinvesto,

 
Allting tyder på att jag för nästa lön och sparkvot kommer att göra ett fokuserat köp i ett av mina sju innehav. Detta då jag har som mål att komma upp i ett visst antal aktier i just det bolaget innan årsskiftet. Mer subtil än så behöver inte en strategi varaVa?!! 
 
Men så kan du väl inte göra? Redan nu bestämma det? Tänk om aktien är övervärderad när det är dags att köpa om en månad? Det spelar ingen roll för mig. Min strategi handlar inte om att träffa toppar eller bottnar. Utan om konsekvens och att följa mina mikrostrategier. Att köpa om och om igen. Jag kommer att köpa i toppar ibland och i dalar ibland. Det viktiga för mig är att följa de "mikroplaner" som finns inbakade i "My grand plan". Och en av dem är att uppnå ett visst antal aktier innan årets slut i samtliga bolag i portföljen. 
 
Detta kommer i sin tur innebära att innehaven kommer att ha en viss procentuell viktning vilket är en av mina andra strategier - att uppnå ungefär lika stort värde på varje innehav. Varför det? För att jag är trygg med det och vill ha det så. 
 
Min finansiella målsättning med årets investeringar styrs alltså av ett antal mikrostrategier. Var för sig är de inte så märkvärdiga eller värst effektfulla. Men tillsammans - och över tid - är de en del av My Grand Plan för detta ekonomiska projekt. Tillsammans blir de som seglet och rodret på mitt ekonomiska skepp The Atlantis
 
Har du någon mikrostrategi när det kommer till investerande/sparande? (on your way to financial freedom!) 
 
Med vänlig hälsning
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
PS: Solen skiner så otroligt vackert på himlen, det är fredag, och jag ser fram emot en härlig helg. Önskar er alla detsamma så klart! Over and out från Atlas. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2019-10-06 21:18:44

Javisst, jag har också mikrostrategier! (Eller en bokstavskombination möjligen :-)). Bland annat vill jag också äga ett visst antal aktier i vissa bolag innan årets slut. Dessutom vill jag "jämna till" antalen bolagen emellan. Det är lite vrickat tycker jag själv, men nu är det så jag vill ha det, och då blir det så!

Må så gott!

/Louise

Svar: Louise!
My Sister from another Mister!!

Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela