atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Idag köpte jag H&M!

Publicerad 2019-10-25 20:47:00 i Atlasinvesto,

 
Då var det äntligen dags för lön igen! Det är årets tionde lön och stora delar av den ska investeras i H&M. Jag vill passa på att krydda årets utdelningsskörd lite extra! Och eftersom H&M är sist ut i portföljen med att dela ut så passar jag på att köpa några till för att kunna ta del av detta. 
 
I och med dagens inköp kan jag också fastställa årets totala utdelningsresultat, vilket jag kommer att redovisa lite längre fram. 
 
Jag är nu nöjd med H&Ms procentuella viktning i portföljen och kommer inte köpa mer i bolaget under 2019. Apropå H&M så hade Niklas Andersson en intressant passus i gårdagens Uppesittarkväll på EFN - om just H&M. Väl värt att fundera på när det kommer till investeringar. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela