atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Citronvatten & lördagsmys

Publicerad 2019-11-10 01:42:15 i Atlasinvesto,

 
Vissa sparar och investerar för att kunna resa jorden runt. Andra för att kunna sluta jobba. Både dessa är helt adekvata anledningar till att investera. Men ju mer jag tänker på det så gör jag det för att jag tycker det är så jädrans roligt. Det fyller också mitt behov av utmaning i livet, samma typ av utmaning som jag fick i ungdomsåren när jag var en hyfsat framgångsrik idrottare och tävlade om att vinna titlar och tävlingar. Att bygga en pengamaskin ger mig också ett syfte som liksom drar mig in i framtiden. 
 
Men jag har inga extravaganta behov. Egentligen inga storartade drömmar heller. Vilket en kväll som den här bevisar. Det är lördag och jag ligger i soffan framför TVn. Min tjej och jag har käkat en mysig kvällsmat bestående av några ost och skinkmackor med paprika. Till det tog vi en kopp Earl Grey. Till efterrätt en brownie! 
 
Sen intåg vi med sällan skådad trygghet och kompetens soffläge. Nästan kusligt hur samspelta vi är när vi positionerar oss ner i soffan. Sedan blir det "Så mycket bättre", en lördagsfilm och vårt (och svenska folkets) numera traditionella småpillande på mobilerna. Vi pratar och skrattar mellan varven. Ibland dyker vi in i en filosofisk odyssé om något vi sett på TVn eller läst på mobilen eller böckerna vi just nu läser.
 
Och för att toppa denna lyxtillställning har vi varsitt glas med citronvatten på bordet framför oss. Och en stor karaff med vatten, färskpressad citron och isbitar, toppad med några skivor citron och mynta. Då och då rör vi varandra med fötterna och tittar med glädje och tacksamhet in i varandras ögon.
 
Och jag hör mig själv säga "Livet kan inte bli mycket bättre än så här älskling." Alice tittar bort mot mig och ler varmt och svarar "Mmm". Citronvatten och lördagsmys. Det kan vara allt som behövs... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2019-11-10 11:02:48

Vad skönt att ni hittat ert samspel i det enkla! Det är ju det viktigaste i en relation :-)

Svar: Hej Louise!
Vårt samspel i TV-soffan är flawless=) Vi tycker båda om det lilla, men är alltid öppna för det stora. Om det skulle visa sig intressant och spännande!

Läste förresten ditt inlägg om att spara pengar genom att bli sambos. Alice och jag är särbos (firar snart 3 år) och även om det ekonomiskt kostar oss mer så stormtrivs vi med den dynamik det ger vår relation. Därför har vi medvetet valt att behålla våra båda bostäder. Men skulle vi sakna varandra för mycket eller få sämre ekonomi så skulle det så klart kunna bli aktuellt.

Har märkt att många av våra bekanta frågar när vi ska flytta ihop, som om det skulle vara normen i ett parförhållande. Men när vi börjar berätta om varför vi fortsätter att vara särbos (vad det ger för mervärde för oss) börjar de vackla i deras förutfattade tankar omkring detta. Bara lite egna tankar om ditt intressanta inlägg. Att där är pengar att tjäna på att bli sambos råder det ingen tvekan om.

Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela