atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets sista utdelning blir från H&M

Publicerad 2019-11-14 21:10:00 i Atlasinvesto,

 
När fokus ligger på att bygga en pengamaskin märker man hur snabbt ett år går. Fokuset är så starkt på det schema - på planen - man har över lön, sparkvot, investerande, utdelningar med mera att tiden däremellan nästan galopperar!
 
Och den iver man känner inför att försöka passera olika delmål hjälper till så klart. Delmål som att tjäna in 100 000 kronor så snart man kan på vägen mot en ny miljon. Eller att passera förra årets totala utdelningar. 
 
Okej, imorgon landar alltså H&Ms andra utdelning in på kontot. Och jag tycker det är extra roligt att bolaget allt oftare nämns i positiva sammanhang. Viket ger en skön känsla inför framtiden. 
 
Utdelningen blir årets sista och nästan ett avstamp mot att successivt börja titta allt mer mot 2020. Att helt enkelt börja skissa på nya ekonomiska mål, där ju utdelningsmålet är ett av de mest inspirerande! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela