atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Har köpt mer för mitt extrakapital!

Publicerad 2019-08-28 07:47:00 i Atlasinvesto,

 
Har köpt mer för delar av mitt extrakapital. Den här gången blev det i Handelsbanken. Vilket ju var lyckat då aktien gick upp 1,28 % under samma dag (190827! 
 
Sakta men säkert infinner sig en allt mera balanserad tillvaro i portföljen. Vilket successivt kommer att ge mig utrymme att fylla på i alla innehaven mer kontinuerligt.
 
Appropå innehaven så var det ju intressant att läsa i DI idag hur en stjärnanalytiker på Carnegie börjat vända när det kommer till sin tidigare negativa syn på H&M. På en 3-6 månaders period framåt gissar han att kurstrenden går mer upp än ner. Bland annat hänvisar han till H&Ms förbättrade försäljningstrend. Roligast med den DI artikeln var dock en efterföljande kommentar. Det var en herre som skrev följande lite kryptiska reflektion på stjärnanalytikerns prognos:
 
Ha,ha, jag tror HM-ledning och ägare struntar i "stjärnförvaltarens" tyckande. Många tror sig veta hur lag ska spela från sin plats på läktaren.
 
Visst är det roligt att följa finansvärlden och alla som analyserar och spekulerar om bolag och aktier?! Men i slutändan har man egentligen bara två alternativ, när det kommer till just aktier. Köp eller låt bli. Ge dig in i matchen eller stå kvar i ringhörnan. Och om du ger dig in i matchen gör det på dina egna grunder, dina egna strategier och din egna magkänsla. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela