atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Börsen, Livet, Balansen

Publicerad 2019-04-07 13:25:00 i Atlasinvesto,

 
Efter att ha jobbat hårt och haft många bollar i luften inser jag vikten av att behöva kroka av saker i livet. Mina tankar har inte fått vila utan gått på högvarv på sistone och det har slitit på mig. Jag har därför beslutat att ta en paus i min påbörjade utbildning för att orka fokusera på jobb, min inre ro och barnen de veckor jag har dem.
 
Som den godhjärtade gurun Ketut i filmen Eat Pray Love ofta kommer tillbaka till så är en viktig del av livet att hitta sin balans. Min balans har svajat lite på sistone och genom att lyssna inåt och agera därefter hoppas jag få den på plats igen. 
 
Oavsett min balans så går börsen vidare. Och den gör det i positiv riktning! Min portfölj är faktiskt mer värd än någonsin vilket ju är roligt. Man kan ju undra hur Q2 kommer att landa in? En del stora makroekonomiska händelser på gång, inte minst Brexit. Vi får se!! 
 
Likväl blir jag påmind om att utan balans och välmående kan portföljen vara värd miljarder och inte betyda något. Ett av mina viktigaste mål här i livet behöver vara att må bra. Då ordnar sig det mesta. Det får bli min sentens till er alla - och mig själv - i detta inlägg. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela