atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Något nytt närmar sig...

Publicerad 2018-02-24 08:34:00 i Atlasinvesto,

 
Tänk vad fort en månad går. Och i och med det ska minst 25 % av lönen sättas i arbete genom så kallad passiv investering. Den här månaden kommer jag återigen köpa ATCO. Men det vet ni ju redan
 
Vad ni däremot inte vet är att det har hänt en del inspirerande saker på sistone. Jag fick ett mejl för två veckor sedan. Det visade sig vara från en potentiell ny arbetsgivare. De ville berätta om att en tjänst hos dem kommer att bli ledig och undrade om jag var intresserad. Det här - att bli headhuntad - är utan tvekan det största som hänt mig i min yrkeskarriär. Men jag har jobbat målmedvetet för att ta mig vidare på stegen och befinner mig på en plats i livet där jag är redo för att anta utmaningen.
 
Nu är det alltså väldigt nära! Inget är klart än men så mycket kan jag säga att blir detta av kommer det innebära en riktigt stor utmaning i mitt liv rent utvecklingsmässigt. Sen kommer det också innebära en bättre lön vilket så klart skapar bättre förutsättningar för mig i mitt investerande. Men lönen är sekundär. Det är absolut inte den som gör att jag vill ta steget. Nej, det är något inom mig som vill mer och därför är jag nu beredd (om allt går som jag hoppas) att lämna det bästa jobb och de bästa kollegor jag någonsin haft. Men så är livet. Allting förändras förr eller senare.
 
2018 har alltså börjat med mycket äventyrliga vindar och som kapten på skeppet färdas jag nu förväntansfullt mot nya mål. Med ett öppet sinne och med tilltro om att allt kommer bli till det bästa! På ett eller annat sätt. Avslutar med ett inspirerande citat och något jag själv verkligen måste tänka på i dagsläget:
 
"If you want somthing you've never had, you'll have to do something you've never done."
 
Visst är det så...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 

Kommentarer

Postat av: Egon Investor

Publicerad 2018-02-24 11:10:35

Lycka till med diskussionerna kring det potentially nya jobbat. Spännande!

Mvh

Egon

Svar: Tack Egon. Spännande är helt rätt ord. Kommer så klart uppdatera hur det går med jobbet här på bloggen när jag vet mer. Tärningen är dock kastad! Är du laddad inför lönen och nya inköp?
Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Postat av: Egon%20Investor

Publicerad 2018-02-24 11:12:05

...stavar som en kråka gör jag också idag verkar det som. Ursäkta för att "förstör" på din fina blogg.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela