atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

HM Online - uppföljningen

Publicerad 2018-02-09 23:18:00 i Atlasinvesto,

Var inne i förra veckan och gjorde en extremt liten empirisk undersökning på HM Online. Blev dock positivt överraskad. Deras online påminde mig väldigt mycket om Zalandos. Vilket kanske visar att HM kan ha tagit sig igenom den värsta utvecklingsfasen för just online delen och nu går in i en ny fas - The Post HM Online!
 
Min oro var att det skulle ta tid att få hem beställningen - vilket skulle kunna vara en kundflyende faktor. Men här var det ett kryss i taket. Beställde alltså på fredagen den 2 februari och hade varorna den 7. Kaboom! 3-4 arbetsdagar senare är i mina ögon snabbt levererat. Slår mina erfarenheter av Zalandos hemskick med 100%! 
 
Håller faktiskt med bloggaren Egon Investor som i ett av sina senaste inlägg ställer sig oförstående till varför man varit så kritiska mot HM Online. Som HM Online är nu är det definitivt kundvänligt och mer än okey. Återstår att se hur marknaden tar till sig det nya HM Online.
 
HMs kapitalmarknadsdag närmar sig med stormsteg och VD KJP har ju sänt ut signaler om starka online siffror. Vilket jag smått kan börja förstå... Nu är det alltså upp till bevis den 14 februari. Dock tornar sig makroekonomiska prövningar upp borta i väst vilket den senaste veckans volatilitet och svängningar på aktiemarknaden bevisat. Kanske inte ett ultimat klimat på börsen för ett kölhalat bolag som vill göra lite av en comeback och ett statement!? Vad tror ni?
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Egon Investor

Publicerad 2018-02-10 06:28:35

Hej Atlas!

Vilken slump att vi bestämmer oss för att verkligen test HM Online samtidigt! ("Great minds think alike" eller kanske "Fools never differ" passar in.)

Som jag var inne på i mitt inlägg kring detta, hoppas jag från ett aktieägarperspektiv naturligtvis att det är lönsamt med rabatter, fri frakt och så vidare. Kanske får vi veta mer på kapitalmarknadsdagen.

En sak jag tror skulle vara bra för bolaget är en förändring på VD stolen, men det är väl knappast ett tema för en kapitalmarknadsdag.

Tack för en trevlig blogg!

Mvh

Egon

Svar: Ah låt oss vara lite osvenska Egon och konstatera att "Great minds think alike!"=)
Jag tror det kommer hända en hel del i HM de närmsta åren. Och precis som den gode Kamprad är jag övertygad om att Stefan Persson planlagt HMs framtid långt efter hans frånfälle. Hur den planen sedan ser ut kan vi bara veta i retrospektiv. KJP tror jag inte är inställd på att sitta i överdrivet många år till. Ska bli spännande att följa deras kapitalmarknadsdag och vad de har att berätta där.

Mvh,

Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela