atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Årets sista pusselbit...

Publicerad 2018-12-22 21:43:30 i Atlasinvesto,

 
Atlas Investos sista investering för året är nu gjord. Och det blev ingen skräll likt Crystal Palace seger mot Manchester City i dagens omgång av Premier League. Nej snarare en stabil och väntad exekvering av den rådande planen. 
 
Jag bestämde mig ju redan i början av året för att bygga upp mina positioner i mina senaste innehav SEB och Latour. Och har följt det beslutet till 100 %.
 
I och med att jag rundar av årets aktieinvesteringar med att köpa mer i Latour är bolaget uppe i runt 5 % av portföljen, vilket känns riktigt bra. Jag tycker om bolag som Latour av anledningar jag nämnt i tidigare inlägg - en stark ägarfamilj bland annat. 
 
I och med det här börjar det bli dags att summera året. Jag kan konstatera att portföljen sannolikt kommer att gå minus det här året vilket inte hänt sedan starten. Däremot har portföljen backat långt ifrån lika mycket som OMXS30 vilket ju känns bra. Även en indexfond som exempelvis Avanza Zero har backat betydligt mer än portföljen vilket inspirerar mig som investerare. Detta då jag i längden tror man kan få högre avkastning genom att investera i aktier (vilket det MÄRKVÄL aldrig finns någon garanti för) framför fonder och indexfonder; även om jag tror att indexfonder skulle kunna vara ett riktigt bra alternativ för att diversifiera portföljen på sikt. 
 
Men som sagt vi har två dagar kvar av börsåret innan vi helt vet hur det slutar. Så vi får avvakta det definitiva resultatet tills dess.
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Procentpanik

Publicerad 2018-12-23 19:50:23

Vill passa på att önska dig en riktigt god jul!

Mvh // PP

Svar: Tack Procentpanik! Och en riktigt God Jul på dig med. Nu laddar vi för ett nytt finansiellt år med allt vad det kommer att innebära. Bra jobbat både med dina investeringar och din blogg. Jag berättade precis för min särbo om att du var en av de som skrev stöttande till mig under min separation. Och det glömmer jag aldrig. Sådant betyder så mycket när havet stormar. Tack PP! Mvh Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela