atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Refill & Fulfil

Publicerad 2017-10-22 23:39:13 i Atlasinvesto,

Efter en händelserik helg kommer här en reflektion om den stundande lönens "point of focus". Den del av oktoberlönen som ska investeras i portföljen - tillsammans med utdelning från ATCO - kommer jag fylla på i antingen Axfood eller Handelsbanken. Det är i alla fall mitt kortsiktiga mål för Atlas Investo.
 
Så kommer det även bli - med 98% sannolikhet - med novemberlönens investeringar; där HMs utdelning också räknas in. Jag tycker om dessa båda kärnbolag och de ligger bland de bolag i portföljen som är helt rimliga att i min situation och positionering fylla på. Att båda bolagen dessutom lämnade bra rapporter glädjer ju mig som investerat i dem.
 
Och även om jag brinner för att fylla på min portfölj så finner jag det lika spännande och intressant att fylla på min egen hjärna! Att utvecklas och fördjupa mina kompetenser är en viktig källa till personlig utveckling för mig. Har därför anmält mig till en kurs på en högskola i min region. Ser fram emot detta väldigt mycket och ser det som ett steg mot ett av mina andra stora livsmål - ett mål som handlar om att på sikt byta arbetsplats. Men mer om det målet längre fram (ett mål jag nog inte berättat om här på bloggen). 
 
Nu sätter jag fokus på v 43! Mitt mål med den är att göra vad jag kan för att den ska bli så bra som möjligt. Den är redan sprängfylld i kalendern och det är självklart upp till mig att försöka prestera - och agera - så att när jag nästa söndag ser tillbaka på veckan, så kan jag göra det med stolthet. 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela