atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Intjänabilitet

Publicerad 2017-10-16 20:41:05 i Atlasinvesto,

Hur kan jag öka min intjäning? Enligt en artikel jag läste i SvD för någon vecka sedan så är en av 10 orsaker till att vi inte blir miljonärer att vi bara fokuserar på sparandet och inte hur vi kan tjäna mer - vilket de rika oftare gör. Så här kommer tre exempel på saker som jag gör för att öka min så kallade intjäning utöver mitt jobb. 
 
1 UTDELNINGAR
En väg som jag självklart funnit är ju mina utdelningar. Som just nu ligger på ca 42 000 om året - nästa mål när det kommer till utdelningar är att uppnå minst 50 000kr om året, kanske redan nästa år. Vilket kommer ge chans till minst 500 000 kr på 10 år.
 
2 HANDLEDARE FÖR HÖGSKOLESTUDENTER
En annan väg jag funnit är att jobba som handledare för lärarstudenter från högskolorna. Varje student jag tar ger minst 2 500 kr extra. Fyra studenter om året blir alltså 10 000 kr i ökad intjäning. Ger minst 100 000 kr på 10 år.
 
3 STYRELSEUPPDRAG
En annan väg jag snubblat in på är att sitta med i styrelsen för min nuvarande bostadsrättsförening. Det ger ytterligare 3 000 kr om året. Ger 30 000 kr på 10 år.
 
Tillsammans kan dessa tre lågt räknat ge minst 630 000 kr på en 10 års plan.
 
Jag funderar och letar ständigt nya sätt att öka min så kallade "intjänabilitet". Har några spännande projekt på gång som när det blir av definitivt kan bidra med det, men mer om det när det blir aktuellt.
 
Hur har ni funnit vägar till att öka er intjäningsförmåga? 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela