atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Inköp april & ett lästips

Publicerad 2017-05-01 22:35:00 i Atlasinvesto,

Det blev H&M aktier för den del av lönen som gick till nyinvestering i april. Jag känner mig nöjd med min viktning av just H&M i portföljen. Ligger på omkring 14% vilket jag tycker är rimligt och känner mig trygg med. Nu återstår det att se var H&M tar vägen under 2017-2018? Som sagt mycket kritik får de. Återstår att se OM och HUR de kommer bevisa Mr Market att de är det goda bolag som de faktiskt varit! Vi får se...
 
I min stad envisas vårtemperaturen att infinna sig. Till och med minusgrader på natten! Dagarna har varit kalla och med dystra vindar som varvats med regn. Känns ju sådär... Men när vädret inte vill sig ges ju tillfälle till att mysa en stund i soffan med en bra bok och en kopp kaffe. Har just gjort det och boken hette "Den Sociala Hjärnan" av Katarina Gospic. Den hade helt klart några intressanta fakta. Bland annat om hur viktigt det är att trivas med sin chef på jobbet. Enligt forskning visar det sig att under en 10 års period så ökar chansen för hjärtinfarkt med 25% om du inte trivs med din chef kontra motsatsen - har man dessutom redan innan dem tio åren varit missnöjd så ökar den procentsatsen! Alltså kan den här typen av missnöjdsamhet och den stress den framkallar vara direkt livsfarlig. Så är du inte nöjd med din chef var proaktiv och finn DIN väg till förändring för hälsans skull. Och ni som är chefer tänk över ert ledarskap så att ni inte ger era underordnade sviktande hälsa utan istället energi, motivation, kärlek och omtanke. 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Thomas

Publicerad 2017-05-23 02:04:32

Bra med påminnelser om hur destruktiv en dålig chef och arbetsmiljö kan vara!
Destruktivt såväl för psyket som för kroppen.

Svar: Lika illa som det är för ett fotbollslag med dålig coach är det för att arbetsteam med en svag chef. Inget av det leder till framgång. Viktigt är då att känna att man kan påverka en situation som råkar vara så. Att vara kvar i det kan som Gospic skriver sluta riktigt illa. Så här det viktigt att vi är rädda om varandra. Bättre att bryta upp än att brytas ner! Mvh Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela