atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Drömfångaren

Publicerad 2017-06-08 23:36:00 i Atlasinvesto,

Det är underligt hur det kan komma något bra ur något dåligt. Hur en förlust kan förvandlas till seger. Och hur förlorad kärlek efter en tid kan blommar upp till en ny förälskelse någon helt annanstans!
 
Men livet är så komplext och så djupsinnigt att inte den mest påkostade Hollywood film kan matcha det. Efter att ha vandrat i skuggornas dal i åtta månader bestämde något i mig för att börja söka efter en ny kvinna. Vi lever i en modern tidsepok så jag sökte så klart på nätet. Hade väl egentligen inga högre förhoppningar på att det skulle lyckas. Jag hade varit medlem i en månad när hon plötsligt dök upp. Av alla profilbilder som skrollades förbi fångade hon mitt öga direkt. Vad var det som lockade mig? Hennes skönhet? Hennes vackra ögon? Hennes snygga outfit? Nej inget av det. Det som lös igenom och slog mig med full kraft var hennes genuint varma framtoning! Det är något obeskrivligt hur en bild av en helt främmande människa kan säga så mycket. Jag visste direkt att den här kvinnan talar till mitt hjärta med sin varma och sympatiska karisma. Efter att läst hennes profiltext kände jag att jag måste ta kontakt. Hon nämnde flera gånger i sin profil en viss plats och jag tänkte att det kan ju vara intressant att fråga närmare om den platsen. Men det första jag skrev var att det var hennes varma framtoning som väckt mitt intresse. Och hur viktigt just den delen är för mig. Efter en stund kom så ett svar. Och vilket svar. Lika varmt som bilden. Fyllt av omtanke och ödmjukhet men uppriktigt och direkt: "Hej Atlas! Vad roligt att du skriver till mig." Jag var förlorad!
 
Vi har träffats i en dryg månad nu och allt som jag intuitivt kände när jag såg bilden har visat sig stämma. Hon är varm, omtänksam, kärleksfull, romantisk, sensuell och intellektuell. Jag har upplevt några av mitt livs mest romantiska stunder med henne. Vi har vandrat omkring i olika landskap som i en tavla av Caspar David Friedrich. Samtalat i telefon i över fyra timmar från sen kväll till tidig natt, som om vi aldrig ville sluta. Och vi har gett varandra den ömmaste och renaste närhet jag någonsin varit med om. 
 
Och det har slagit mig. Tanken, att hade jag inte förlorat min före detta så hade jag aldrig vunnit min nya kärlek. Tänk om allt fram till nu egentligen inte spelat någon roll? Tänk om meningen hela tiden har varit att jag skulle möta denna underbara kvinna? Och hur jag än gjort så var det nu som hon skulle dyka upp. Vid den här tidpunkten. Tanken är kittlande!
 
Så för att knyta ihop mitt inlägg kan jag bara konstatera att även om jag inte såg det då. Och även om jag trodde att förlusten av min före detta bara kunde innebar sorg och elände så har livet ännu en gång visat mig hur fel jag kan ha. Livet gav mig en knuff i en annan riktning. Som om hon visste vad som väntade på mig bortom hörnet. Jag är så tacksam för att det finns en kvinna med det hjärtat - och att hon vill ha mig! Men också tacksam för hur min kanske största motgång plötsligt förvandlats till min största triumf. Jag är så glad för att jag funnit dig, och för att du just nu är en början på ett nytt liv. Ett liv fyllt av kärlek! En dag fyllt av hopp. Och en natt fylld av drömmar om oss två. Imorgon träffas vi igen. Längtar så efter dig!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Investeralitemera

Publicerad 2017-06-09 00:41:41

Hur är det nu man säger!? Det finns en mening med allt! Även om den kan vara svår att förstås till en början!😊

Svar: På något sätt verkar det så ja. Mycket märkligt men hoppingivande så klart.👍
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela