atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

100 nya H&M

Publicerad 2017-06-29 11:20:00 i Atlasinvesto,

Juni månads investeringar gick till att köpa in 100 nya H&M
 
Jag kunde inte låta bli när aktien värderas så lågt. Har fått in lite annat kapital den här månaden samt tog även en del av krigskassan för att finansiera inköpet.
 
Alltid kul att sedan se hur H&M slår förväntningarna några dagar senare. Men så här kommer det förmodligen vara ett tag för H&M. Upp och ner, ner och upp. Förväntningar hit och förväntningar dit. Frågan var och en får ställa sig är vad vi egentligen tror om bolagets kapacitet i framtiden? Jag vet vad jag tror och sitter kvar i båten med ganska luriga vindar blåsandes (från många håll) i mitt segel. Om vindarna kommer föra mig till varmare eller kallare vatten när det gäller H&M återstår att se. 
 
Till skillnad från väldigt många andra så tror jag på familjen Persson; om det sedan kommer bära frukt (eller ej) kan jag ju bara hoppas på. Alltså ser jag på H&M som en investering och inte en spekulering, om jag tar mig friheten att referera till Mr Graham himself.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Procentpanik

Publicerad 2017-06-29 22:10:56

När H&M legat nere på 202-205kr måste det kännas som ett kap! Nej man kan inte spå om framtiden men till utdelning nästa år ska de väl klara sig? Och då får du ju ändå en god utdelning förhoppningsvis.

// Procentpanik

Svar: Hej där Procentpanik=)
HM har haft det tufft ur många perspektiv. De flesta väl kända och dissekerade. Men det som KJP tar upp i sitt utlåtande idag kan tala för en spännande fortsättning. Och som jag skrivit i tidigare inlägg så kan det i mina (viktigt att poängtera) "amatörögon" vara mer talande när miljardärer väljer att investera i ett bolag än när diverse analytiker på olika banker väljer att spekulera om samma bolags framtid. Miljardärerna har ofta blivit just miljardärer av en anledning. Att veta vem som går vinnande ur bolagsstriden - analytikerna eller miljardärerna - går tyvärr inte att avgöra på förhand. Ändå har jag en liten känsla av vem av de båda lägrena som har mest kapital på bankboken när det är dags för svanesången.

Mvh,

Atlas Investo
Atlas Investo

Postat av: Utdelningsseglaren

Publicerad 2017-07-03 20:11:54

Hej!

Har nu lagt till den här bloggen på listan över svenska ekonomibloggar.

http://utdelningsseglaren.blogspot.se/2017/07/svenska-ekonomibloggar-hela-lista.html

Hälsar Seglarn

Svar: Tack Utdelningsseglaren!
Är väldigt glad för din välskrivna blogg och har tagit mig friheten att (sedan länge) länka till den via min blogg. Hpppas det är okey för dig?

Mvh,

Atlas Investo
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela