atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Semestermagi

Publicerad 2017-07-13 23:47:00 i Atlasinvesto,

Jo visst är det skönt med semester, men ur ett ekonomiskt perspektiv är det en ganska skumpig resa...men ack så härlig!
 
När man jobbar är där betydligt mindre timmar på dygnet att kunna konsumera både det ena och det andra på. Dessutom är möjligheter till aktiviteter och utflykter betydligt mer begränsade just på grund av jobbet. Men det är något med sommaren i allmänhet och semestern i synnerhet som gör att man går lite bananas! I alla fall jag! Varför det då?!
 
Jo jag minns somrarna när jag var liten. Jag minns Liseberg, Backen i Helsingör, Gröna Lund, Tivoli i Köpenhamn, sommarstugan, cykelturerna, grillkvällarna, stränderna och haven. Det är minnen som är fast kvar i mig som runor på runstenar! Och just i åldrarna 3-7 är Jorden en väldigt magisk plats för barnen, och där vissa upplevelser blir till lika magiska minnen - minnen för livet...
 
Därför låter jag mig till viss del förföras av semestern och sommaren, mycket för att jag vill ge mina barn tillgång till dessa magiska semesterupplevelser. Stunder att bära med sig genom livet. Att sedan balansräkningen blir sådär den här månaden det tar jag med ro. Nu tänker jag skapa semestermagi för mina små änglar! 
 
Glada semesterhälsningar önskar,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela