atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Atlas Investo - Sweet July

Publicerad 2017-07-17 20:37:47 i Atlasinvesto,

Sommaren är i full blom och kvällarna är vackrare än någonsin. En sommarmånad går väldigt snabbt - åtminstone känns det så. Det positiva är ju att lönen kommer lika snabbt! Hur ser då mina tankar och planer av nya inköp ut? Vilka bolag i Atlas Investo tycker jag ser extra köpvärda ut i juli? Hmm
 
Av mina innehavsbolag är topp tre upp minst 30% sedan inköp. Industrivärden har gått väldigt starkt och är upp över 60%. Även Atlas Copco har tuffat på bra, upp över 40%. Så dessa båda är (som jag ser det) relativt dyra just nu. Även Handelsbanken är upp med över 30%. Det blir troligtvis inte aktuellt att köpa fler av dessa tre bolag den här månaden. Men man ska aldrig säga aldrig...har jag lärt mig.
 
Mina tre andra innehavsbolag har haft det lite kämpigare under en period. Två bolag Castellum och Axfood ligger någon % upp medan H&M - efter sanslöst negativa spekulationen av proffsanalytiker i alla hörn av världen - backat tvåsiffrigt sedan inköp. Härligt ändå att läsa och se hur dessa bolags delårsrapporter visar på positiva signaler och bra rörelseresultat. Att H&M väljer att sluta redovisa månadsvis försäljningsresultat - och övergå till kvartalsvis resultatrapportering - tycker jag kan vara rimligt; vilket dessutom verkar vara det vanliga inom modehandeln och därför ett helt naturligt steg att ta. Kan på sikt säkert också bidra till större arbetsro.
 
Så i nuläget ser det ändå ut som att månadens investering kommer att göras i något av mina tre bolag med svagast utveckling. Och som (enligt mig) är mest prisvärda just nu. Det lutar mot Castellum. Men vi får se..
 
En liten inspirerande tanke att bära med sig på vägarna i sommar.
 
"You only live once, but if you do it right once is enough."
 
Med vänliga sommarhälsningar,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela