atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Axfoods utdelning in i Arnhults Castellum!

Publicerad 2022-09-24 11:06:00 i Atlasinvesto,

 
Castellums VD Rutger Arnhult har varit väldigt aktiv i media på sistone. Han känns direkt och vet vad han vill och vad han tycker. Jag är inte förvånad att Biljana Pehrsson fick gå åt sidan. Rutger verkar som klippt och skuren för att leda och gör det i absolut toppklass, både som stringent VD och när det kommer till pilotskolan.
 
För er som vill ta del av Rutgers tankar om den skakiga konjunkturen så är intervjun på Rejlers Play för två veckor sedan väl värd att se (klicka här). Vill du ta del av Rutgers tankar kring fastighetsbranschen kan ni kolla Sparpoddens avsnitt nummer 462 som utkom förra veckan (se här).
 
Nästa vecka, den 28 september, kommer Axfoods andra utdelning. Den ska till största del in i just Castellum vars aktie har tappat rejält sedan årsskiftet (ner mer än 120 kr) och hela fastighetssektorn har tappat 50 %. Men jag tror på både bolaget och dess VD och det ska bli spännande att följa Castellum genom den här lågkonjunkturen. Och när det väl vänder ska det bli riktigt intressant att se hur både börsen, Castellum och portföljen reagerar. 
 
Igår gick förresten Joakim Bornold, sparekonom på sparplattformen Levler, ut i en intervju i Aftonbladet med en optimism vi inte varit vana vid på sistone. Han tycker det är bra läge för småsparare att köpa på börsen, just nu när indexet är ner 30%. Han tror att elproblematiken snart kommer att lösas och hanteras av EU - bingo! Dessutom tror han att inflationen är på väg att pressas tillbaka vilket även Bank of England prognosticerar. Intervjun med Bornold (om ni missat den) kan ni som vill läsa här. Med det önskar jag er en trevlig helg!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela