atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Så kom Axfoods teckningsrätter!

Publicerad 2022-05-05 19:34:29 i Atlasinvesto,

 
Det är väl ingen nyhet att Axfood (bland annat) vill säkra den långsiktiga finansieringen av förvärvet av Bergendahl Food genom en företrädesemission. Idag kom teckningsrätterna till alla deras aktieägare!
 
Eftersom Axfood är mitt största innehav valde jag att inte teckna upp mig för ytterligare aktier. Som ett sätt att balansera upp portföljen. Axfoods erbjudande är att för var 30:e teckningsrätt kan man köpa en Axfood-aktie för 215 kr,  vilket nästan är 80 kr billigare än vad aktiekursen är i dagsläget. Ett bra erbjudande MEN då bolaget väger mest i min portfölj sålde jag ändå av samtliga av mina teckningsrätter. För delar av försäljningen (typ 75%) köpte jag i stället H&M. Precis som jag planerat.
 
Därmed är det bara att luta sig tillbaka och invänta utdelningen från Investor och nyss nämnda H&M som ska dimpa ner under vecka 19. Var dessa ska skjutas in tar vi i ett kommande inlägg.
 
Med det önskar jag er en trevlig afton. Och har ni precis som jag en vackert blå kvällshimmel med en skimrande kvällssol och mild fin kvällstemperatur, varför inte hälla upp ett glas citronvatten och gå ut och sätt er en kort stund, och njut av vad som är på väg bortom vår-krönet. Moder sommar nalkas...kan ni känna henne?
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected]

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela