atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Do you remember?

Publicerad 2021-03-11 00:14:29 i Atlasinvesto,

 
Snubblade över en bra låt av det gamla New Wave bandet Secret Service. Det svenska popbandet som skördade stor framgång under 80-talet. I spetsen hade gruppen den skicklige låtskrivaren Tim Norell, och sångaren och textförfattaren Ola Håkansson. Secret Service var med dessa två musiker definitivt en kraft att räkna med. Tillsammans med Alexander Bard bildade dessa båda herrar senare en hitmaskinskrivande trio, "Norell Oson Bard", som med sina låtar var med och färgade musikscenen under hela 90-talet i Sverige... 
 
Låten som jag fram till igår aldrig hört men nu förälskat mig i är från Secret Service album When the night closes in från 1985. Låten heter Do you remember och börjar med refrängen, en refräng som är helt fantastisk! Melodiös, vacker, energisk, melankolisk, sorglig och nostalgisk på samma gång.
 
Låten är utan tvekan en typ av klassisk popdänga med en text så trivial att den blir djupsinnig. Texten handlar (i min tolkning) om den passionerade förälskelsen som utan att vi märker det, en dag blivit till något annat, och där vi har så lätt för att gå vilse och förlora varandra.
 
Do you remember påminner mig om att lika kraftfullt som förälskelsen kan träffa våra hjärtan, lika mystiskt transformeras hon plötsligt till en vardag där vi måste hålla henne vid liv. Annars kan hon gå förlorad, i värsta fall till någon annan...
 
Alla de där små sakerna som ter sig så magiska under förälskelsen, alla promenader, cykelturer, fikor på olika caféer, samtalen långt ut på natten, ömheten, restaurangbesöken, skratten, lyhördheten, närheten...så äkta och så innerligt. Allt så betydelsefullt och livsviktigt för oss. Stunder som får tiden att stå stilla samtidigt som våra hjärtan brinner och världen är så där magiskt rosaskimrande. Allt det här kommer att gå över, OM vi väljer att hålla kvar vid varandra. Kvar finns då vackra minnen som flätar och binder oss samman och bildar grunden för en möjlig framtid tillsammans. OM vi nu hittar varandra efter förälskelsen, när vardagen gör sig påmind och livet ska cykla vidare...
 
 
När jag lyssnar på refrängen i Do you remember minns jag de gånger mitt hjärta träffats av kärleken. Om de förälskelser som jag förlorade men också de förälskelser som bestod. Förälskelser som fått mitt liv att blomstra och fått mig att växa som människa tusenfalt. 
 
Så gå gärna in och lyssna på Secret Service Do you remember (helst i hörlurar för bäst ljud) och se om den väcker några känslor i dig? För mig går framförallt refrängen rakt in i hjärtat och väcker romantikern i mig till liv! Och får mig att ställa mig högst upp på kärlekens barrikad!! Refrängen fångar mig och säger till mig att komma ihåg några otroligt viktiga saker i en relation: Du får aldrig glömma förälskelsen hur hon var, inte heller glömma att älska och vårda henne i sin nuvarande vardagsform, där hon sover ömt vid din sida. Atlas du får - helt enkelt - aldrig sluta uppskatta och bekräfta kärleken i ditt liv! Ty inget är för evigt, även om du ibland kanske tror det...
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela