atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Savings ratio 21-06-25

Publicerad 2021-06-25 23:23:00 i Atlasinvesto,

 
Average propensity to save (APS), mer känt som savings ratio, är det vi sätter undan i genomsnittligt sparande av vår inkomst. För min inkomst den här månaden, den sista lönen innan semestern, innebär det en mindre sparkvot än vanligt. Detta då semestermånaden brukar kosta mer än vanliga månader vilket det behöver budgeteras för.
 
Med det konstaterat hamnade min sparkvot för juni på 10 %. Större delen gick in Axfood. Och det är i just Axfood som mitt fokus för investerande kommer att ligga i under Q3. Bolaget lämnar delårsrapport för andra kvartalet klockan 7.00 den 15 juli vilket ska bli intressant att ta del av. 
 
Med det önskar jag alla en fin midsommar och hoppas att ni får uppleva mycket god mat och dryck. Själv tillbringar jag den här midsommaren utan Athena och Amadeus. Men jag och Alice kommer att vara med nära och kära i den sköna sommarkvällen och det räcker långt. Ha det gott allesammans! Och var rädda om er.
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 

Kommentarer

Postat av: VGI

Publicerad 2021-06-29 09:11:23

Tjo! man måste bara älska Axfood. Jag gillar att de kommit överens med Bergendals och köper in sig i City Gross. Det känns så rätt i tiden :) De är verkligen ett sådant bolag som går från klarhet till klarhet enligt mig.

Jag kommer själv nog inte köpa mer i bolaget förrän senare i år då jag vill vara med i företrädesemissionen och därför inte vill vikta upp bolaget ännu mer redan.

Allt gott :)
VGI

Svar: Hej VGI!
Jag tycker också Axfood är ett grymt bolag med många fundamentalt bra parametrar. Tänkte också vara med och finansiera (och investera så klart!!) i deras satsning i Bergendahls; i Q4:ans företrädesemission. Tack för kommentaren!

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela