atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Köpt lite mer H&M

Publicerad 2021-08-08 09:45:00 i Atlasinvesto,

 
När H&M i veckan vandrade söderut kunde jag inte låta bli att fylla på lite. Min åsikt är att bolaget gjort en bra resa från var de befann sig för några år sedan. De har dessutom (tycker jag) manövrerat genom pandemin på ett kraftfullt sätt.
 
Några anledningar till att jag köper H&M är:
- att en stor del av omstruktureringen är gjord och på plats 
- den kloka insikten att avveckla överflödiga (och börja bromsa in antalet) fysiska butiker för att slimma kostymen
- ett välbehövligt nytt fokus på onlineförsäljning och att vässa sina omnikanaler
- en hungrig VD med mycket god känsla för bolagets vision om vart de är på väg
 
Har handlat en hel del på H&M till Athena och Amadeus under min semester. Tycker faktiskt att deras barnavdelning är den som kanske sticker ut mest med bra utbud och bra priser. Det har blivit allt från skjorts, klänningar, tröjor, badkläder och gosedjur. Barnen nöjda, Atlas nöjd!
 
Med det konstaterat ser jag nu fram emot hur försäljningsutvecklingen under tredje kvartalet (1 juni 2021 - 31 augusti 2021) sett ut för bolaget vilket kommer att redovisas den 15 september, om en dryg månad alltså. Tills dess har jag absolut kommit igång med jobbet och är förhoppningsvis redo för allt vad hösten har att erbjuda. Fina siffror från H&M hade ju varit en riktigt bra höstpresent tillsammans med ett positivt besked när det kommer till bolagets beslut kring årets eventuella utdelning...
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela