atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Oktoberlönen - köper framförallt SHB!

Publicerad 2020-10-26 17:50:38 i Atlasinvesto,

 
Den här månaden kommer jag tanka främst Handelsbanken. Banksektorn är tung just nu vilket gör att jag tänker vara lite contrarian och gå emot etablissemanget.
 
Är det klokt eller korkat? Det återstår att se. Men SHB är i botten av portföljen och kommer vara mitt fokus-köp den här månaden.
 
Handelsbanken som för övrigt lämnade en stabil (eller faktiskt bra) Q3 rapport. VD Carina Åkerström verkar dessutom vilja leda genom pilotskolan; vilket är något jag gillar och ser som positivt. Åkerström visade tecken på detta genom att hon i torsdags tankade aktier i SHB för sisådär 0,6 miljoner kronor vilket gick att läsa om i DI 201023. 
 
Med detta sagt kommer jag att exekvera mina köp under morgondagen när lönen är på kontot. Min ekonomiska resa fortsätter därmed genom höstens gyllene färger, och med en känsla av tillförsikt. 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela