atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Saving Ratio in May 2020

Publicerad 2020-05-27 22:13:00 i Atlasinvesto,

 
Efter att alla räkningar var betalda skickade jag över mitt nysparande till Avanza. Kort därefter hade mitt ägande främst i Castellum ökat och en av månadens höjdpunkter var därmed avklarad.
 
Att köpa aktier ger mig både energi och fokus. Jag kan räkna på hur långt det är kvar innan finansiella delmål är uppnådda. Eller på hur mycket utdelningen ökar i och med köpen. Men varje exekverad investering på börsen befäster också min självbild av att jag är en pragmatisk investerare som kommer att gå hela vägen - när det gäller mina uppsatta ekonomiska mål - vilket ger mig livskraft! Sparkvoten den här månaden landade på 20 %. 
 
Semestern närmar sig och jag känner mig redo för den. Jobbet har flutit på bra och jag är nöjd med min comeback på gamla arbetsplatsen. Mitt driv som lärare börjar allt mer vakna till liv, vilket visar sig i att jag får ett större flöde av idéer och kreativitet vilket ger mig lust och motivation - Flow - i det dagliga arbetet. Skönt att känna!! 
 
Jag behöver också känna en stark mening med det jag gör i min yrkesroll annars blir jag lätt vilsen. Idag hade jag en stund med några elever där vi tillsammans var i nuet. Där vi verkligen lyssnade in varandra, skrattade med varandra och skapade goda minnen tillsammans. En elev öppnade upp sig och var och ville vara delaktig på ett sätt han aldrig brukar. Att se honom lysa upp, dela med sig och trivas är just sådana ögonblick i jobbet som får mig att brinna. Och kanske är det en pedagogisk skicklighet hos mig som gör att detta kan ske? Åtminstone vill jag tro det... 
 
Ser verkligen fram emot att få tillbringa lite mer tid med Athena och Amadeus under den kommande långledigheten. Har börjat att planera några saker som vi ska göra. En aktivitet kostar endast 150 kr MEN kommer att ge ett underbart minne för livet. Med andra ord en investering väl värd varenda krona! 
 
"Har du några planer för semestern? Som du ser fram emot?" 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela