atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

If Only...

Publicerad 2020-05-12 22:27:09 i Atlasinvesto,

 
Ibland snubblar man över något vackert. Gjorde det för några dagar sedan. En låt med en av mina absoluta favoritartister. Och låten var både vacker och rörande. Ett eko från förr blev en påminnelse om att resan tidvis varit tuff. 
 
Första gången jag hörde den italienske tenoren Andrea Bocelli var 1996. Låten var så klart megahiten Con Te Partiro. Jag rusade till skivaffären och köpte hans underbara album Romanza.
 
Andreas röst var en av de stjärnor på himlen som bar mitt hjärta genom de sista tonåren. Vilsen och rädd för så mycket satt jag ofta ensam på mitt rum där hans röst liksom försäkrade mig om att allt kommer bli bra.
 
Så när jag slog på radion för några dagar sedan var han där igen, min gamle vän. Som för att påminna mig om att jag tog mig igenom den där turbulenta tiden. En tid jag ser som de förlorade åren... 
 
Låten jag hörde på radion var If Only. Sången är som en fjäril i skymningen. Just när himlen och solen är som vackrast kommer den svävandes över ett gyllene rapsfält. Som för att berätta att livet är just både vackert och skört. "If Only" öppnade och öppnar upp min bröstkorg fullständigt. Känslorna svallar hejvilt. Tårarna rann och rinner när jag lyssnar på den. Men universum vad jag känner mig levande! 
 
När jag lämnar bloggandet och min resa fortsätter, kom ihåg mig som den där fjärilen. Som svävar lätt och bekymmerslöst över fälten i gryningen. Just när solen, himlen och landskapet är så där förtrollande vackert. Och i fjärran hör man - genom ett öppet fönster - Andrea Bocellis änglalika röst som bär mig hem till trygghet...
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Peter

Publicerad 2020-05-17 20:46:16

Fint skrivit!
Blev själv berörd när jag efter att ha läst din text, lyssnade på Andreas låter du refererade til och tänkte på hur Italien har påverkats av Covid-19.

Svar: Hej Peter! Tack för din komplimang! Visst väcker låten känslorna till liv! Och som du skriver har Italien lidit mycket hårt pågrund av Covid-19. När allt börjar hitta tillbaka till det som var kan vi som finns kvar ömsint minnas de som fick lämna. Livet är så skört. Vardagen, så som vi är vana vid, otroligt vacker. Men det är lätt att glömma bort när livet tuffar på. Två lärdomar som detta virus påmint oss om.
Tack för din kommentar Peter.

// Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela