atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

En psykologisk Simoom!

Publicerad 2020-01-22 18:11:00 i Atlasinvesto,

 
Under en tid har jag känt att "något" varit på gång. Livet blir inte alltid den självklara bild man tror sig ha av det. Nej, det blir inte alltid som man tänkt sig... Ibland utvecklas delar av livet rent av till en psykologisk Simoom!
 
Som jag har skrivit i ett tidigare inlägg blev inte den nya tjänsten så som jag föreställt mig. Den har dessutom skapat en sådan stress i mitt liv att jag är på gränsen till utbränd - eller förmodligen är utbränd. Men när man befinner sig i en psykologisk Simoom är det inte lätt att hitta en väg ut.
 
Jag har varit så stolt över mitt mod att prova den nya tjänsten men insåg för några veckor sedan att jag håller på att duka under. Det är för mycket, jag redar inte ut det längre, och det har skakat mig rejält. Att en uppgift blev för svår (eller att min kompetens troligtvis är för liten) är aldrig roligt att inse. Har man dessutom krigat sig sönder och samman, och ligger som ett uttorkat djur i hjärtat av en kaotisk Simoom av stress blir det inte lättare.
 
Men mitt i den rådande sandstormen svalde jag min stolthet (jo det kändes så) och ringde upp min före detta chef och sa som det var. Jag är utbränd, jag är skakad, men jag tror att en väg tillbaka kan vara att göra det jag bevisligen är duktig på - att axla min gamla yrkesroll. Det skulle kunna vara en möjlig väg ut ur Simoomen.
 
Min förra chef blev jätteglad av att jag ringde, och han har behov av mig omgående, och vi kan förmodligen lösa det med min nuvarande chef så att stormen kan börja bedarra. Men självklart ska jag vara försiktig så att min fysiska hälsa får balans och att min kraft kommer tillbaka. Det är både min gamla chef och jag överens om. 
 
"Accept what is, let go of what was, and have faith in what will be". Jag gav den nya tjänsten en chans, jag krigade järnet, men där jag befinner mig i livet just nu blev det helt enkelt ohållbart. Vilket jag tillslut insåg och nu accepterat. Därmed måste jag nu tillåta mig själv att släppa den utmaningen och ha tilltro till att framtiden kommer att bli bra. Jag har under hela perioden tänkt utifrån "If you don't try, you will never know". Nu vet jag... 
 
Atlas är ännu en lärdom rikare. Den har kostat mig en hel del. Men så länge jag kan acceptera läget, släppa taget och därefter ha tilltro till mig själv (och livet) så blir förhoppningsvis allting till det bästa i slutänden. 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2020-01-22 21:12:45

Bra att du har tagit tag i situationen! Du har agerat föredömligt och är en sann inspiration för många andra som är i liknande situation som du.

Heja!

Svar: Tack Louise!
Jag är så glad att en väg ut ur sandstormen kan ha visat sig. Vad spelar det för roll att jag tjänar mer pengar om den rikedomen förgör mig?!? Lessons learned!

Tack för dina fina ord L.

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Postat av: Drommaren

Publicerad 2020-01-23 00:10:20

Hej Atlas!

klok reflektion och bra skrivet. Kan känna igen mig en del och ju äldre man blir desto mer inser man hur viktig det är med balans i livet.

Du fixar det här :)

Svar: Visst kan det vara så, att med åldern kommer viss insikt man inte hade förut. Det sägs ju att äkta visdom kan bara de gamla besitta.
Tack för din reflektion och ditt stöd!!

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela