atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

The Mamas vinner Mello 2020!

Publicerad 2020-02-24 09:48:17 i Atlasinvesto,

 
Som ni vet är musik en stor del av mitt liv. Jag har vandrat tusen mil till rytmen av rock, pop, reggae och soul. Jag har i en av mina drömmar stått på Orion och spanat ut över Vintergatan till ljudet av Chicanes enigmatiska "Saltwater".
 
Jag har skrivit sånger till Athena och Amadeus. Musik har burit mig genom mina djupaste dalar. Och när jag varit som lyckligast är det nästan alltid till tonerna av musik. 
 
The Mamas var först ut i Mello 2020. Och jag blev berörd! Det sa pang! Deras låt och framförande fyllde mig med energi och en fantastisk glädje. Jag tittade på Alice och sa "Dessa vinner i år! Kom ihåg var du hörde det först Alice!". 
 
I mina ögon har låten Move allt för att vi stolt ska kunna skicka den till Rotterdam. Den har en riktigt stark melodi. Tre starka sångerskor. En stark text om att aldrig ge upp. Att kvinnorna i gruppen är svarta ger låten ännu mer pathos. Att de dessutom inte passar in i dem kroppsideal som media tyvärr matar oss med är härligt befriande. The Mamas visar att det är med våra hjärtan som vi ska vinna världen, inte med hysteriska ideal om hur vi ska se ut och vad vi ska uppnå rent materiellt.
 
Långt viktigare än en slimmad vacker fasad (med allt vad det innebär) är en vacker insida. Genom den insidan kan människan visa mänskligheten vad sann skönhet innebär. Genom den insidan kan vi i slutändan få möta en morgondag där allt förhoppningsvis blir bra.
 
Förra året vann John Lundvik svenska melodifestivalen. Men viktigare är att det var året då The Mamas föddes som grupp. Lundvik behövde en kör som backade honom och ur den ambitionen skapades The Mamas! Och nu står de alltså längst fram på scenen. Tre stora svarta kvinnor, med tre stora mörka och varma röster och påminner oss om vad allt handlar om:
 
"We try, we fight. We fail, it's alright. We wipe those eyes, and then we rise. That's life." (text från låten "Move" med The Mamas
 
Jag tror att The Mamas vinner Melodifestivalen 2020. Och något säger mig att den här låten kan gå hela vägen också i Rotterdam, Nederländerna. John Lundvik planterade ett frö förra året i Europas största musiktävling. Nu har det fröet vuxit sig mycket högre och starkare och kommer att ge ett kraftfullt eko ut i Europa - med ett tydligt budskap.
 
Det är inte genom hat och separatism vi bygger mänskligheten. Utan genom allt det som The Mamas och låten Move vill försöka förmedla. Together, we can move mountains... 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela