atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

"People" hela tiden!!!

Publicerad 2019-03-30 18:25:14 i Atlasinvesto,

 
Den patenterade kommentaren är hämtad från en butik i Sveriges största klädbolag. Jag talar givetvis om allas vårt H&M! Modeföretaget som man ändå får säga skrällde igår med en starkare delårsrapport än analytikerna väntat.
 
Idag gick jag in på ett - om inte fullpackat så mycket väl befolkat - H&M i en av Sveriges största städer. Det är kul att vandra omkring i ett av Atlas Investos kärninnehav; och se hur det mår liksom och om där är något tryck i butiken, något kassaflöde eller inte.
 
Direkt när jag kom in såg man att där var liv och rörelse. Butiken känns ljus och fräsch med skön musik som pumpar. Just den här butiken har två plan och där var definitivt lika mycket folk både uppe som nere. 
 
 
Den sköna kommentaren kom från en kvinna i 25-30 års åldern som stod och prövade jackor. Detta samtidigt som pojkvännen skulle fotografera henne i sin nya H&M-jacka. Men det var inte helt enkelt skulle det visa sig... Varför? Jo för det kom ju "People hela tiden!!". Kvinnan var lite stressad av situationen vilket hördes på tonläget. Det är ju inte lätt att få en bild av sig själv och den nya jackan om det går en massa folk mellan fotografen och hans objekt hela tiden! Jag log när jag hörde kommentaren. Av flera anledningar.
 
Dels för att det verkligen bekräftar det jag uppfattade - där var mycket folk i butiken. Dels för att det säkert förklarar (kanske en mikrodel) av varför delårsrapporten överraskade positivt igår. Det finns en anledning till varför H&M blivit så stora som de är. De säljer vettiga kläder till ett vettigt pris i en skön atmosfär. Att deras online växer är helt naturligt i dessa internettider. Och lägger vi till H&Ms allt mer slimmade antal fysiska butiker som fortsätter att locka kunder så är delårsrapporten inte helt förvånande.
 
Som jag kommenterade på Slimis inlägg så hade både H&M och dess ägare en bra dag igår. Om det sedan visar sig vara ett momentum och om möjligt en vändning i en ny skön riktning återstår att se. Men oavsett så känner jag mig definitivt bättre till mods med 1) positiva delårsrapporter och 2) att det kommer "People hela tiden!!" i butikerna!!! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 

Kommentarer

Postat av: Slimis

Publicerad 2019-03-30 19:38:45

Kul att höra om din upplevelse och tack för omnämnandet :-)

Håller tummarna för H&M nu framöver.

Mvh Slimis

Svar: H&M vet vad de vill och har både muskler och erfarenhet att genomföra sin nya väg. Deras resa har bara börjat😄. Jag tyckte ditt inlägg var bra!
Med vänlig hälsning,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela