atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Sista lönen är på gång - precis som "Jul med Ernst"!

Publicerad 2019-12-20 15:16:00 i Atlasinvesto,

 
Som rubriken konstaterar är det snart dags att skjuta in lite nya fräscha kulor på börsen. En börs som tuffar på som om den vore värsta Ferrarin. Vilket innebär att portföljen också tuggar på i sin jakt på den andra miljonen!
 
Den här månaden kommer större delen investeras i någon av mina banker. Troligtvis SEB. I och med den investeringen stänger jag boken för i år. 
 
Jag kommer snart att gå igenom lite info kring helåret för portföljen, och eventuellt jämföra med några siffror från 2018. Allt som allt har det finansiella året verkligen gått i dur. Och har man inte haft pengarna inne på börsen i väntan på den annalkande nedgången så har man missat en glödhet börs som varit enormt "tjurig"!
 
Såg förresten årets sista Jul med Ernst igår. Och jag spann som en katt. Jag kommer ihåg för några år sedan när Ernst förlorat sin äldste storbror. Det syntes i rutan den julen. Hans energi var inte där. Det fanns något sorgset i hans blick och han var inte så pratsam som vanligt. Vilket är helt naturligt första julen utan en förlorad bror som betytt otroligt mycket. Därför värmer det mitt hjärta och känns så hoppfullt och härligt att se hur Ernst genuina livsglädje kom tillbaka och nu på nytt kan fortsätta att lysa upp julen under några program i december. 
 
Man kan tycka vad man vill om Ernst Kirchsteiger - överdriven eller underbar - men julen vore fattigare utan hans varma personlighet, där han så juligt vandrar omkring bland snöflingor, granar och sin väldoftande julmat... För all din värme säger jag tack Ernst!
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected] 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela