atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

H&M lanserar Richard Allan kollektion!

Publicerad 2019-08-20 10:35:02 i Atlasinvesto,

 
Snubblade in på livsstilsmagasinet Feminas hemsida av en ren slump. Skulle läsa om något helt annat när en artikel om H&M fångade min fulla uppmärksamhet. 
 
Det här är en av anledningarna till att det är kul med aktier. Plötsligt dyker något innehav upp i media eller omvärlden och man följer med. Man tar del av och läser in sig eller på sig om utvecklingen, utmaningar eller framgångar. Så vad var det nu jag av en ren slump fick ta del av? Jo... 
 
I Femina kan du läsa en artikel om att H&M ska lansera ett nytt samarbete med Richard Allan. Nu är jag absolut ingen modekännare eller någon som kan kläddesigners på mina fem fingrar. Men det som fick igång mig var faktiskt kollektionens utseende. Den var riktigt snygg! Och det finns kanske en anledning till att jag blev så begeistrad.
 
Jag är nämligen väldigt förtjust i Japan och i dess kultur men också i kläder som påminner mig om detta exotiska fjärran land i öst. Och andra får tycka vad de vill men jag tycker kollektionen från Allan som från och med den 22 augusti ska lanseras på H&M online och i vissa utvalda butiker doftar härligt Yamato!! 
 
Det är stilrent, svalt, fjärran öster och vackert. Det är absolut inte alltid det går och säga så om H&Ms kollektioner. Men Richard Allan känns helt rätt och ger H&M den sofistikerade touch de behöver och kanske är värda. 
 
Gå in och titta på länken till artikeln och scrolla ner så kommer delar av Allans snygga kollektion. Och bedöm själva hur Atlas klädsmak egentligen står sig. Men jag är svag för den här typen av design, mönster och färgsättning. Sen är det ju alltid en bonus att det är H&M som ska sälja det. Nu ska jag bara försöka få min flickvän att köpa något ur kollektionen så är min lycka total! Ohayo-gozaimass! 
 
Med vänlig hälsning, 
 
Atlas Investo 
 
[email protected] 
 

Kommentarer

Postat av: Slimis

Publicerad 2019-08-21 09:04:13

Hej Atlas. Även jag gillar H&Ms kollektioner och det är fler bra kollektioner som behövs för att H&M ska fortsätta växa och bli större i framtiden. Jag tycker H&M är bra på detta område och det är det som skiljer dem från många andra klädföretag. I dagens hårda konkurrens krävs något utöver det vanliga. Min tro är även att dessa special kollektioner är väldigt lönsamma. Förutom detta bidrar det även till H&Ms popularitet ute i världen.

Tack för ett bra inlägg.

Mvh Slimis

Svar: Håller med dig. Spännande med deras intåg på Indiens motsvarighet till kinesiska Tmall! Det känns som HM är på rätt väg.

Mvh,


Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela