atlasinvesto.blogg.se

Atlas Investo är en målmedveten investerare som har som mål att bygga upp en flod av utdelningar som jag sedan kan färdas genom livet på. Välkommen att ta del av mina tankar och idéer omkring ekonomi, sparande, investeringar och personlig utveckling. Kontakt, frågor, tankar och reflektioner kan även tas genom att maila mig på [email protected]. Och kom ihåg att inget på bloggen (när det kommer till investeringar) ska ses som något råd eller rekommendation, utan gör alltid dina egna beslut och dina egna bedömningar när du investerar. Det här är bara en berättelse om hur jag valt och väljer att göra.

Har köpt mer bankaktier!

Publicerad 2019-08-15 20:28:06 i Atlasinvesto,

 
Nu har jag börjat investera delar av mitt extrakapital. Första rundan blev i Handelsbanken och SEB. Kommer nog att fortsätta på den vägen. Men jag väntar in mer av extrakapitalet innan det kan exekveras.
 
Ser på Placera att Lundbergs också varit i köpartagen när det gäller SHB. De köpte dock lite mer än jag, 500 000 aktier motsvarande 41 miljoner kronor. Men det är extra skönt när Mr Lundberg ligger på köpknappen i samma bolag man själv precis köpt mer av. Det säger inte allt om SHB men det det säger någonting...
 
Börsen fortsätter annars att vara gnällig och orolig. Enligt en börsexpert på P1 har Trumpen skapat sig en position där han Tvittrar ut antingen positiva ekonomiska nyheter eller dåliga (i sitt handelskrig) och börserna följer efter beroende på vilket budskap han sänder. Säga vad man vill om Trump men han vet vad han gör. Trump brukar sociala medier som den värsta High school eleven 2019 och han gör det (uppenbarligen) i världsklass.
 
Ja ja det man inte kan påverka är inget att lägga för mycket energi på. Jag väntar i stället in nästa runda av extrakapital och agerar sedan enligt min färdplan - för den kan jag däremot påverka! 
 
Med vänlig hälsning,
 
Atlas Investo
 
[email protected]
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: The Dividend Story

Publicerad 2019-08-16 09:57:24

Hej!

Fina köp! Känns skönt när Lundbergs är inne och handlar också :) Det har blivit en del bankköp här också, främst Handelsbanken och även lite Resurs.

Ha en fin fredag!

Svar: Hej!
Javisst känns det skönt?! Att det kliar i Fredrik Lundbergs köpfingrar känns helt klart som ett bra signalvärde!

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Postat av: Investeringsundersköterskan

Publicerad 2019-08-16 11:03:17

Även jag har köpt en hel del bank den senaste tiden. SHB, SEB och Resurs har det blivit.

Mvh
Investeringsundersköterskan

Svar: Hej IU!
Dina investeringar blir säkert bra på sikt! Har några goda vänner som jobbar inom bank (på fina positioner) som ser sektorn som en stark investering; de är väl insatta i branschen.

Lägger till din blogg bland mina länkar!

Mvh,

Atlas
Atlas Investo

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Atlas Investo

Atlas Investo är en målmedveten investerare som tror att personlig utveckling leder till sann rikedom. Välkommen att ta del av min resa.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela